Çok şeritli dönel kavşakların alternatif bir formu ve bu kavşaklara göre kapasite ve güvenliği yüksek turbo dönel kavşaklar, son yıllarda birçok ülkede tasarım rehberleri hazırlanarak uygulamalarına başlanılmıştır. Bingöl il Merkezinin yerleşim alanı içerisinden geçen devlet yolunun Düzağaç Mevkiinde bulunan kavşak sinyalizasyonlu anayol, tali yol kavşağı olarak işletilmektedir. Kavşağın Ülkemizde yürürlükte olan karayolu tasarım rehberine göre günlük ana ve tali taşıt sayısı açısından dönel kavşak koşulunu sağlamasına rağmen özellikle kavşak kollarının daire merkezinde kesişmemesi nedeniyle dönel kavşak yapılamamıştır. Bu kavşakta sinyalizasyon nedeniyle yol kullanıcı maliyetlerinden taşıt işletme giderlerinin fazla olması nedeniyle belirlenen senaryoya göre devlet yolunda trafik akımının alt geçitli ve alt geçitsiz olarak sağlanması durumunda kavşağın sinyalizasyonsuz olarak turbo kavşakların en yüksek kapasiteli olan rotor tipinin Google Earth ‘de alan kontrolleri yapılarak kapasite hesaplamaları yapılmıştır. Alt geçitli turbo kavşağın alt geçitsiz turbo kavşağa göre kavşak kollarının şerit doygunluk yüzdelerinde ortalama 4 kat azalma olmasına rağmen ana konumda bulunan Bingöl Sanayi ve tali konumda bulunan Bingöl Şehir Merkezi kollarında trafik artışı olması durumunda sola dönüşlerin üst geçitle sağlanması gerekeceği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | MBD |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 33 Sayı: 1 |