Nowadays, systems that use more electricity in aircraft are increasing due to harmful gas emissions. This increase has created the need to store electrical energy and accelerated the trend towards battery technologies. Since energy storage in batteries occurs as a result of chemical reactions, problems may occur that will damage the battery group or the entire system. These problems are caused by high current, voltage, and temperature, which affect the reaction rate during battery charging/discharging. A Battery Management System (BMS) is needed to prevent problems and to use the required electrical energy safely.
In this study, it is aimed to meet the energy needs of the system in a controlled manner by disabling only the damaged cell in case of problems that may occur in the cells in the battery. For this purpose, a model of an Unmanned Aerial Vehicle (UAV) system been created by adding a BMS block to each cell to control the battery cells. The BMS model is realized based on the cell temperature, the State of Charge (SoC) value of the cell, and the output voltage values of the cell. The UAV system is modeled using MATLAB/Simulink environment. Thanks to the proposed BMS, in case of a problem that may occur in any cell in the battery, that cell will be disabled and the required energy will be met through the remaining cells. It is observed from the results obtained that when the cell parameters become normal, it continues to feed the system again.
Günümüzde zararlı gaz emisyonları nedeniyle uçaklarda daha fazla elektriğin kulanıldığı sistemler artmaktadır. Bu artış elektrik enerjisinin depolanması ihtiyacını doğurarak batarya teknolojilerine olan yönelimi hızlandırmıştır. Bataryalarda enerji depolanması kimyasal tepkimeler sonucu oluştuğundan batarya grubuna veya tüm sisteme zarar verecek problemler oluşabilir. Bu problemlere batarya şarj/deşarj esnasında tepkime hızını etkileyen yüksek akım, gerilim ve sıcaklık neden olmaktadır. Problemlerin oluşmaması ve ihtiyaç duyulan elektrik enerjisinin güvenli bir şekilde kullanılması için Batarya Yönetim Sistemine (BYS) ihtiyaç duyulmaktadır.
Bu çalışmada bataryada bulunan hücrelerde oluşabilecek problemlerde, sadece bozuk hücre devre dışı bırakılarak sistemin enerji ihtiyacının kontrollü bir şekilde karşılanması amaçlanmıştır. Bu amaçla, batarya hücrelerini kontrol etmek için her hücreye bir BYS bloğu eklenerek, İnsansız Hava Aracı (İHA) sisteminin modeli oluşturulmuştur. Hücre sıcaklığı, hücrenin şarj durumu ve hücrenin çıkış gerilim değerleri baz alınarak BYS modeli gerçekleştirilmiştir. İHA sistemi MATLAB/Simulink yazılımı kullanılarak modellenmiştir. Önerilen BYS sayesinde bataryadaki herhangi bir hücrede oluşan problem anında hücre devre dışı bırakılmış, ihtiyaç duyulan enerji ise kalan hücreler üzerinden karşılanmıştır. Batarya hücresinin parametreleri normal hale geldiğinde ise hücrenin tekrar sistemi beslemeye devam ettiği elde edilen sonuçlardan gözlemlenmiştir.
Yok
Yok
Bu çalışma, Merve Nur KAYA’nın “Hibrit İnsansız Hava Araçlarının Modellenmesi” isimli yüksek lisans tezinden türetilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Elektrik Enerjisi Depolama |
Bölüm | MBD |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 36 Sayı: 2 |