Abstract
Küreselleşen dünya ile birlikte her alanda olduğu gibi eğitim alanında da özellikle yükseköğretimde ulusal düzeyde hatta uluslararası düzeyde kalitenin oluşturulması kaçınılmaz bir hal almıştır. Verimlilik ve kalitenin önem arz ettiği tüm alanlarda olduğu gibi akreditasyon, yükseköğretim kurumlarında da kalite güvencesi ve rantabiliteyi elde etmek için kullanılan araçlardan biri haline gelmiştir. Bu sebeple pek çok ülkede eğitim kurumları kaliteyi yakalamak adına çeşitli akreditasyon çalışmaları yürütmektedir.
Bu çalışmada yükseköğretim kurumlarında kalite kavramı, akreditasyonum önemi, gerekliliği ve tüm paydaşlar açısından faydaları üzerinde durulmuştur. Akabinde eğitim kurumlarının akreditasyon süreci ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Türk yükseköğretim kurumlarımda kalite ve akreditasyon çalışmalarının tarihsel gelişimi incelenmiştir. Son olarak da Mühendislik Eğitim Programlarının değerlendirilmesini yapan Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) hakkında bilgiler verilmiş ve Mühendislik Eğitim programlarının akreditasyon açısından mevcut durumu incelenmiştir.