Yirmi birinci yüzyıl toplum duyarlılığının ve ihtiyaçlarının giderek değiştiği bir dönemdir. Dolayısıyla turizm sektöründe günden güne çeşitli talepler ve eğilimlerin meydana gelmesi söz konusudur. Günümüzde turizm sektöründe ön plana çıkan eğilimlerden birini bireylerin hayatını zenginleştiren doğa, kültür ve toplumla bağını güçlendiren, sürdürülebilirlik ilkeleri ile uyumlu, kırsal alanlarla doğrudan bağlantılı ekolojik turizm faaliyetleri oluşturmaktadır. Bu bağlamda dünyanın birçok yerinde gün geçtikçe yaygınlaşmaya başlayan ve arıcılıkla doğrudan bağlantılı olan arı turizmi, doğa temelli bir turizm olarak karşımıza çıkmakta ve yerel kaynakların turistik çekicilik unsuru olarak pazarlanmasında etken olduğu için rekabet edebilirlikte ülkelere ve özellikle de kırsal alanlara avantaj sağlamaktadır. Günümüzde arı turizmi modern dünyada en popüler ve en hızlı büyüyen turizm türlerinden birisidir. Bu turizm faaliyetinde turistler arı ve arıcılık ürünlerinin imalatına doğrudan katılım sağlayabilmekte; bal üretimi, tadımı ve sağımını şahsen gerçekleştirebilmektedir. Dünya ve Türkiye’de gelişmiş ve gelişmekte olan arıcılık faaliyeti tarım, turizm ve sağlık sektörü gibi birçok sektör üzerinde doğrudan ve dolaylı olarak katma değer yaratmaktadır. Dolayısıyla arı turizmi kırsal alanların kalkınmasında ve rekabet edebilirliğinde önemli bir faaliyet olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup birincil verilere dayalı doküman analizi ve kaynak taraması yapılmıştır. Çalışmada kaynak taramasına bağlı olarak, dünyada arı turizminde başarılı olan turizm destinasyonlarına değinilmiş, Türkiye’nin arı turizmi alanında bu destinasyonlar ile rekabet edebilirliği tartışılmış ve başarı için gerekli öneriler sunulmuştur. Bu kapsamda bu çalışmanın uygulamaya katkı sağlaması amaçlanmaktadır. Ülkemizde arıcılık faaliyetinin turizm kapsamında gerçekleştirilmesi ile turistlerin arıcılık faaliyetinin bir parçası haline gelmesinin sağlanması turizm faaliyetinde özel bir deneyim oluşturulmasına imkân verecektir. Dolayısıyla bu durum özellikle kırsal alanlarda turistik talebin daha dengeli bir hale gelmesini sağlayacak ve rekabet edebilirlikte avantaj elde edilmesine imkân verecektir.
The twenty-first century is a period in which the sensitivity and needs of society are gradually changing. Therefore, there are various demands and trends in the tourism sector from day by day. Today, one of the prominent trends in the tourism sector is ecological tourism activities that enrich the lives of individuals, strengthen their bond with nature, culture and society, are compatible with sustainability principles, and are directly related to rural areas. In thıs context, api tourism which has become widespread in many parts of the world day by day and is directly related to beekeeping, emerges as a nature-based tourism and provides competitive advantage to countries and especially to rural areas as it is a factor in the marketing of local resources as a tourist attraction. Today, api tourism is one of the most popular and fastest growing types of tourism in the modern world. In this tourism activity, tourists can directly participate in the production of bee and beekeeping products; honey can be produced, tasted and milked personally. Developed and developing beekeeping activities in the world and in Türkiye create added value directly or indirectly on many sectors such as agriculture, tourism and health sector. Therefore, api tourism is an important activity in the development and competitiveness of rural areas. In this study, qualitative research method was used and document analysis was made. In the study, depending on the literature review, the tourism destinations that are successful in api tourism in the world was mentioned, the competitiveness of Türkiye with these destinations in the field of api tourism was discussed and the necessary suggestions for success were presented. In this context, it is aimed that this study will contribute to the practice. Realizing the beekeeping activity in our country within the scope of tourism and ensuring that the tourists become a part of the beekeeping activity will allow a special experience to be created in the tourism activity. Therefore, this situation will ensure a more balanced touristic demand, especially in rural areas, and will allow to gain competitive advantage.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 30, 2023 |
Publication Date | October 31, 2023 |
Submission Date | March 29, 2023 |
Acceptance Date | August 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.