Günümüzde internet platformları, müşterilerin ürün veya hizmeti satın almaya karar vermelerinde önemli bir başvuru kaynağıdır. Bu sebeple çalışmanın temel amaçlarından bir tanesi gerek lokasyon gerekse otel çeşitliliği açısından turizmde popüler bir destinasyon olan Sapanca bölgesinde var olan beş yıldızlı otellere yönelik yapılan müşteri yorumlarını inceleyerek müşterilerin odaklandığı başlıca konuları tespit etmektir. Covid 19 Pandemisi ile birlikte “temizlik” ve “hijyen” kavramları çoğu sektörde olduğu gibi otel müşterileri için de önem arz eden ve daha detaylı gözlemlenen bir konu haline gelmiştir. Bu bağlamda çalışmanın bir diğer amacı ise pandemi ile birlikte öne çıkan temizlik kavramının 2023 yılına gelindiğinde otel müşterileri yorumlarında ne sıklıkla geçtiğinin ortaya konulmasıdır. Sapanca bölgesindeki beş yıldızlı beş otel, çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Müşteri yorumları tripadvisor.com.tr online internet sitesinden alınmış olup, içerik analizi yöntemi ile değerlendirmeler yapılmış ve analizlerde MAXQDA 2022 programı kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre müşteri yorumlarının odaklandığı temel kavramlar sırasıyla otellerdeki yemekler, temizlik konusu, odalarla ilgili konular ve otel personelidir. Müşterilerin temizlik konusunda en hassas oldukları nokta ise kaldıkları otellerdeki odaların temizliğidir. Çalışma bulgularının otel işletmeleri için müşteri perspektifinden nasıl değerlendirildiklerini daha net görme fırsatı yaratabileceği ve otellerin belirtilen konuları önceliklendirerek müşteri memnuniyetlerine olumlu yönde katkı sağlayabilecekleri düşünülmektedir.
Today, internet platforms are an important reference source for customers to decide to purchase products or services. For this reason, one of the main purposes of the study is to identify the main issues that customers focus on by examining customer comments about five-star hotels in Sapanca region, which is a popular destination in tourism in terms of both location and hotel diversity. On the other hand, with Covid 19 Pandemic, the concepts of "cleanliness" and "hygiene" have become important for hotel customers, as in most sectors. In this context, another aim of the study is to reveal how frequently the concept of cleanliness is mentioned in hotel customers' comments in 2023. Five five-star hotels in Sapanca region constitute the sample of the study. Customer comments were taken from tripadvisor.com.tr web site, content analysis method was used and the MAXQDA 2022 program was prefered in the analyses. According to the study findings, the main concepts that customer comments focus on are food in hotels, cleanliness, room-related issues and hotel staff, respectively. The point that customers are most sensitive about the hotels they stay in is the cleanliness of the rooms. It is thought that the study findings may create an opportunity for hotel businesses to see more clearly how they are evaluated from the customer perspective, and that hotels can contribute positively to customer satisfaction by prioritizing the mentioned issues.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | December 1, 2023 |
Acceptance Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.