Lise Düzeyindeki Öğrencilerin Bazı Değişkenler Açısından Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Year 2022,
, 246 - 257, 22.09.2022
Abdurrahman Topal
,
Fikret Alıncak
Abstract
Bu çalışmada lise düzeyindeki öğrencilerin; bazı değişkenler açısından spora yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini Gaziantep il milli eğitim müdürlüğüne bağlı lise düzeyindeki okullar oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmaya 108 erkek 162 kadın toplamda 270 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve Şentürk (2014) tarafından hazırlanmış “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaki bulgular incelendiğinde cinsiyet ve spor yapma durumu değişkenlerine göre t-testi analizi yapılmış, cinsiyet değişkeninde kadın ve erkek katılımcılar arasında, spor yapma durumu değişkeninde ise düzenli bir şekilde sportif faaliyet yapan öğrenciler ile düzenli olarak spor yapmayan öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Yaş, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aile gelir durumu değişkenlerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Verilerin anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir.
References
- Alparslan, S. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerinin sergilediği öğretim davranışlarına karşı algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tutumları (Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
- Alpkaya, U. ve H. Çoknaz (2018). Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Tutumlarının, Obez Akran Tutumlarının Karşılaştırılması ve Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 11, Sayı 57, 375-379.
- Aras Ö. İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrenci ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş ve Tutumlarının İncelenmesi (Kars İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2013.
- Atalay A., Akbulut A.K., Yücel, A.S., Göral K., Korkmaz M. (2015). Analysis of theAttitudes of Student-AtheletesPlaying in theUniversitiesVolleyball 2nd League in Turkeytowards Sports. Journal of AppliedEnvironmentalandBiologicalSciences, 5(4), 1-6.
- Başer SA. Öğretmen Niteliklerinin Beden Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Bu Derse Karşı Olan Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu, 2009.
Year 2022,
, 246 - 257, 22.09.2022
Abdurrahman Topal
,
Fikret Alıncak
References
- Alparslan, S. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerinin sergilediği öğretim davranışlarına karşı algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tutumları (Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
- Alpkaya, U. ve H. Çoknaz (2018). Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Tutumlarının, Obez Akran Tutumlarının Karşılaştırılması ve Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 11, Sayı 57, 375-379.
- Aras Ö. İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrenci ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş ve Tutumlarının İncelenmesi (Kars İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2013.
- Atalay A., Akbulut A.K., Yücel, A.S., Göral K., Korkmaz M. (2015). Analysis of theAttitudes of Student-AtheletesPlaying in theUniversitiesVolleyball 2nd League in Turkeytowards Sports. Journal of AppliedEnvironmentalandBiologicalSciences, 5(4), 1-6.
- Başer SA. Öğretmen Niteliklerinin Beden Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Bu Derse Karşı Olan Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu, 2009.