Research Article
BibTex RIS Cite

Adölesan Dönemde 12 Haftalık Antrenmanların Bazı Temel Motorik Özelliklere Etkisi

Year 2019, , 450 - 458, 18.12.2019
https://doi.org/10.31680/gaunjss.629515

Abstract

Araştırma; yaş ortalamaları 10,63±1,18 yıl olan sedanter 15 kız çocuğuna 12 haftalık temel voleybol eğitiminin bazı temel motorik özelliklere etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada vücut ağırlığı (VA), boy, dikey sıçrama mesafesi (DSM), durarak uzun atlama (DUA), flamingo denge testi (FDT), 30 m sürat ve otur-uzan esneklik testi (ET) motorik özellikleri ile 20m shuttle run testi kullanılarak MaxVO2 düzeyleri ölçüldü. Bu testin öncesi ve sonrasında kalp atım hızı (KAH) alınarak yorgunluk ve toparlanma düzeyleri belirlendi. Aynı ölçümler 12 haftalık temel voleybol eğitimi sonrası tekrar yapıldı. Araştırmada; elde edilen bulgular SPSS 22 paket programı kullanılarak ön test ve son test arası farklılıklar paired sample t testi yapılarak belirlendi. Önem düzeyi (p<0,05) olarak kabul edildi. Çalışmada; ön test ve son test sonrası VA ortalamaları benzer, boy, DSM, DUA, FDT, 30 m sürat, ET ve MaxVO2 düzeylerinde anlamlı (p<0,05) düzeyde artış bulunmuştur. Ayrıca araştırmada deneklerin yorgunluk ve toparlanma düzeylerinde dikkate değer önemli bir farklılık yoktur. Sonuç olarak; adölesan dönem kız çocuklarına uygulanan 12 haftalık temel voleybol eğitiminin ölçülen bazı temel motorik özellikleri önemli düzeyde geliştirdiği görülmektedir.

References

  • Açikada C, Ergen E. (1990). Bilim ve Spor, B-T Ofset Matbaacılık, Ankara.Amado-Alonso D, León-del-Barco B, Mendo-Lázaro S, Sánchez-Miguel PA, Iglesias Gallego D. (2019). Emotional Intelligence and the Practice of Organized Physical-Sport Activity in Children. Sustainability, 11(6), 1615.Barati Brojeni K. (2003). Students' exercise and leisure time. Proceedings of the Fourth Scientific Conference on Physical Education, Education Publishing Inc.Bayindir B, Kolayiş İE. (2015). Comparision of strenght speed and endurance in 11-13 age boys and girls. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 3292-3298.Blakemore SJ. (2014). Brain development in adolescence, J Neurol Neurosurg Psychiatry, 85, 3.Boraczyński T, Boraczyński M, Boraczyńska S, Michels A. (2013). Changes in body composition and physical fitness of 7-year-old girls after completing a 12-month artistic gymnastics training program. Human movement, 14(4), 291-298.de Rezende LFM, Lopes MR, Rey-Lopez JP, Matsudo VKR, do Carmo Luiz O. (2014). Sedentary behavior and health outcomes: an overview of systematic reviews. PloS one, 9(8), e105620Dietz WH. (1998). Health consequences of obesity in youth: childhood predictors of adult disease, Pediatrics, 101(Supplement 2), 518-525.Ellemberg D, ve St-Louis-Deschênes M. (2010). The effect of acute physical exercise on cognitive function during development, Psychology of Sport and Exercise, 11, 122–126.Gallahue LD. (1982). Understanding Motor Development in Children, John Willey and Sons Publishing New York/ USA.Gottfredson DC, Gottfredson GD, Weisman SA. (2001). The timing of delinquent behavior and its implications for after‐school programs, Criminology & Public Policy, 1(1), 61-86.Güllü E, Çiçek G, Güllü A. (2018). Yüzücü ve Sedanter Çocukların Vücut Kompozisyonu ve Bazı Fizyolojik Parametrelerinin Karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 85-97.Houle JL, Brewer BW, Kluck AS. (2010). Developmental Trends in Athletic Identity: A Two-Part Retrospective Study. Journal of Sport Behavior, 33(2), 146-159.JewettR, Sabiston CM, Brunet J, O'Loughlin EK, Scarapicchia T, O'Loughlin J. (2014). School sport participation during adolescence and mental health in early adulthood. Journal of adolescent health, 55(5), 640-644.Khodashenas E, Badiee Z, Sohrabi M, Ghassemi A, Hosseinzade V. (2017). The effect of an aerobic exercise program on the quality of life in children with cancer. The Turkish journal of pediatrics, 59(6), 678-683.Kızılakşam E. (2006). Edirne il merkezi ilköğretim okullarındaki 12-14 yaş grubu aktif olarak spor yapan ve yapmayan (beden eğitimi dersine giren) öğrencilerin eurofit test bataryaları uygulama sonuçlarının karşılaştırılması (Master's thesis, Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).Levy S, Weiss R, Sherritt L, Ziemnik R, Spalding A, Van Hook S, Shrier LA. (2014). An electronic screen for triaging adolescent substance use by risk levels, JAMA pediatrics, 168(9), 822-828.Lubans DR, Morgan PJ, Cliff DP, Barnett LM, Okely AD. (2010). Fundamental movement skills in children and adolescents, Sports medicine, 40(12), 1019-1035.Masi G,Tomaiuolo F, Sbrana B, Poli P, Baracchini G, Pruneti CA,Marcheschi M. (2001). Depressive symptoms and academic self-image in adolescence. Psychopathology, 34(2), 57-61.Sääkslahti A, Numminen P, Salo P, Tuominen J, Helenius H, Välimäki I. (2004). Effects of a three-year intervention on children’s physical activity from age 4 to 7, Pediatric Exercise Science, 16(2), 167-180.Şahin M, Saraç H, Çoban O, Coşkuner Z. (2012). Taekwondo antrenmanlarinin çocuklarin motor gelişim düzeylerine etkisinin incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 5-14.Togo OT, Saygın Ö. (2016). Çocuklarda egzersızın fiziksel uygunluk unsurlarına etkisi. Akademik Bakış Dergisi, 55.World Health Organization. (2010). World health statistics 2010, World Health Organization, Geneva
Year 2019, , 450 - 458, 18.12.2019
https://doi.org/10.31680/gaunjss.629515

Abstract

References

  • Açikada C, Ergen E. (1990). Bilim ve Spor, B-T Ofset Matbaacılık, Ankara.Amado-Alonso D, León-del-Barco B, Mendo-Lázaro S, Sánchez-Miguel PA, Iglesias Gallego D. (2019). Emotional Intelligence and the Practice of Organized Physical-Sport Activity in Children. Sustainability, 11(6), 1615.Barati Brojeni K. (2003). Students' exercise and leisure time. Proceedings of the Fourth Scientific Conference on Physical Education, Education Publishing Inc.Bayindir B, Kolayiş İE. (2015). Comparision of strenght speed and endurance in 11-13 age boys and girls. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 3292-3298.Blakemore SJ. (2014). Brain development in adolescence, J Neurol Neurosurg Psychiatry, 85, 3.Boraczyński T, Boraczyński M, Boraczyńska S, Michels A. (2013). Changes in body composition and physical fitness of 7-year-old girls after completing a 12-month artistic gymnastics training program. Human movement, 14(4), 291-298.de Rezende LFM, Lopes MR, Rey-Lopez JP, Matsudo VKR, do Carmo Luiz O. (2014). Sedentary behavior and health outcomes: an overview of systematic reviews. PloS one, 9(8), e105620Dietz WH. (1998). Health consequences of obesity in youth: childhood predictors of adult disease, Pediatrics, 101(Supplement 2), 518-525.Ellemberg D, ve St-Louis-Deschênes M. (2010). The effect of acute physical exercise on cognitive function during development, Psychology of Sport and Exercise, 11, 122–126.Gallahue LD. (1982). Understanding Motor Development in Children, John Willey and Sons Publishing New York/ USA.Gottfredson DC, Gottfredson GD, Weisman SA. (2001). The timing of delinquent behavior and its implications for after‐school programs, Criminology & Public Policy, 1(1), 61-86.Güllü E, Çiçek G, Güllü A. (2018). Yüzücü ve Sedanter Çocukların Vücut Kompozisyonu ve Bazı Fizyolojik Parametrelerinin Karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 85-97.Houle JL, Brewer BW, Kluck AS. (2010). Developmental Trends in Athletic Identity: A Two-Part Retrospective Study. Journal of Sport Behavior, 33(2), 146-159.JewettR, Sabiston CM, Brunet J, O'Loughlin EK, Scarapicchia T, O'Loughlin J. (2014). School sport participation during adolescence and mental health in early adulthood. Journal of adolescent health, 55(5), 640-644.Khodashenas E, Badiee Z, Sohrabi M, Ghassemi A, Hosseinzade V. (2017). The effect of an aerobic exercise program on the quality of life in children with cancer. The Turkish journal of pediatrics, 59(6), 678-683.Kızılakşam E. (2006). Edirne il merkezi ilköğretim okullarındaki 12-14 yaş grubu aktif olarak spor yapan ve yapmayan (beden eğitimi dersine giren) öğrencilerin eurofit test bataryaları uygulama sonuçlarının karşılaştırılması (Master's thesis, Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).Levy S, Weiss R, Sherritt L, Ziemnik R, Spalding A, Van Hook S, Shrier LA. (2014). An electronic screen for triaging adolescent substance use by risk levels, JAMA pediatrics, 168(9), 822-828.Lubans DR, Morgan PJ, Cliff DP, Barnett LM, Okely AD. (2010). Fundamental movement skills in children and adolescents, Sports medicine, 40(12), 1019-1035.Masi G,Tomaiuolo F, Sbrana B, Poli P, Baracchini G, Pruneti CA,Marcheschi M. (2001). Depressive symptoms and academic self-image in adolescence. Psychopathology, 34(2), 57-61.Sääkslahti A, Numminen P, Salo P, Tuominen J, Helenius H, Välimäki I. (2004). Effects of a three-year intervention on children’s physical activity from age 4 to 7, Pediatric Exercise Science, 16(2), 167-180.Şahin M, Saraç H, Çoban O, Coşkuner Z. (2012). Taekwondo antrenmanlarinin çocuklarin motor gelişim düzeylerine etkisinin incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 5-14.Togo OT, Saygın Ö. (2016). Çocuklarda egzersızın fiziksel uygunluk unsurlarına etkisi. Akademik Bakış Dergisi, 55.World Health Organization. (2010). World health statistics 2010, World Health Organization, Geneva
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Hareket ve Antrenman Bilimleri
Authors

Tuğba Badak 0000-0002-9306-0760

Oktay Çakmakçı 0000-0002-8612-1334

Publication Date December 18, 2019
Submission Date October 4, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Badak, T., & Çakmakçı, O. (2019). Adölesan Dönemde 12 Haftalık Antrenmanların Bazı Temel Motorik Özelliklere Etkisi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 450-458. https://doi.org/10.31680/gaunjss.629515

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.