Bu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, ortaöğretim öğrencilerinin kişisel bilgi ve özelliklerine göre beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları arasındaki farklılıkların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Van iline bağlı İpekyolu, Tuşba ve Edremit ilçelerinde bulunan 10 ortaöğretim kurumunda öğrenim gören toplam 1300 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler 9.10.11. ve 12. sınıflardan rastgele yöntemle seçilmiştir Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Anket formunun birinci bölümü, öğrencilerin kişisel bilgi ve özellikleri hakkındaki sorulardan; ikinci bölümü ise beden eğitimi ve spor dersi tutum ölçeğinden oluşmaktadır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 22.0 paket programı ile yapılmıştır. Anket formunda yer alan değişkenlerin ve tutum ölçeğinin normal dağılım gösterip göstermedikleri Shapiro-Wilk Testi ve Kolmogorov-Smirnov Testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi için ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U Testi, çoklu karşılaştırmalarda ise Kruskal-Wallis Varyans Analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Çoklu karşılaştırmalarda sonuçların anlamlı çıktığı durumlarda Games-Howell post hoc analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda: Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür. Ortaöğretim öğrencilerinin gördükleri okulda spor salonu olma durumuna, fiziksel görünümleri hakkında düşüncelerine, kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine birlikte katılmalarından rahatsız olma durumuna, öğrencilerin kendilerini sportif anlamda başarılı bulma durumuna, sportif etkinliklere katılım konusunda anne ve babalarının destekleme durumuna göre öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan fark bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2020 |
Submission Date | February 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.