Review
BibTex RIS Cite

Gaziantep Yöresine Ait Geleneksel Çocuk Oyunları: Ambel Gog ve Zilley

Year 2020, , 519 - 530, 14.12.2020
https://doi.org/10.31680/gaunjss.806726

Abstract

Kültür taşıyıcılarımızdan, toplumsal değerlerimizden biri olan geleneksel oyunların günümüzde de yaşatılması ve sonraki nesillere doğru bir şekilde aktarılmasının oldukça önemli olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, Gaziantep yöresine ait olan zilley(cücük) ve amber gog oyunlarının araştırılması ve kayıt altına alınması amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi, betimsel anlamda bir alan araştırması olarak kurgulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bulgular, Gaziantep ilinde yaşayan, zilley ve ambel gog oyununu bilen kaynak kişilerle yüz yüze görüşmeler yapılarak elde edilmiştir. Katılımcılara araştırmaya katılımları ile ilgili bilgilendirmeler yapılmış ve gönüllülükleri esas alınmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, oyunların kuralları, kullanılan malzemeler ve genel özellikleri derlenerek kayıt altına alınmıştır.

References

  • Açak, M. (2006). Beden eğitimi öğretmeninin el kitabı. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Arslan, A. (2017). Geçmişten günümüze uzanan süreçte oyun ve oyuncaklardaki farklılaşmanın incelenmesi (Sivas İli Örneklemi). International e-Journal of Educational Studies, 69-87.
  • Ayan, S., Alıncak, F. ve Tuzcuoğlu, Ö.T. (2015). Gaziantep’te oynanan bazı yöresel oyunların hentbol branşının teknik çalışmasına yönelik eğitsel oyunlar olarak değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. (4), 252-257.
  • Başal, H.A. (2007). Geçmiş yıllarda türkiye’de çocuklar tarafından oynanan çocuk oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2), 20, 243-266.
  • Dönmez, N.B. (1992). Üniversite çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü ve kız meslek lisesi öğrencileri için oyun kitabı. İzmir: Bayrak Matbaası.
  • Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve gaziantep çocuk oyunları. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 229-259.
  • Hazar, Z., Tekkurşun-Demir, G. ve Dalkıran, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin geleneksel oyun ve dijital oyun algılarının incelenmesi: karşılaştırmalı metafor çalışması. Spormetre, 15, (4), 179-190.
  • Huizinga, J. (2018). Homo ludens. (Mutlu, İ., Çev.). Ankara: Dorlion Yayınları.
  • Okan, İ. (2011). Eğitsel Oyunlarla Futbol. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi.
  • Özdemir, N. (2006). Türk çocuk oyunları. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Tokuz, G. (2011). Gaziantep çocuk oyunları üzerine halk bilimsel bir inceleme. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uygun, N. ve Hakkoymaz, S. (2019). Hakeke Gaziantep geleneksel çocuk oyunları aracılığıyla Türkçe ve matematik öğretimi. İstanbul: Genel Satış Pazarlama ve Yayınevi.
  • Yavuzer, H. (2001). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Year 2020, , 519 - 530, 14.12.2020
https://doi.org/10.31680/gaunjss.806726

Abstract

References

  • Açak, M. (2006). Beden eğitimi öğretmeninin el kitabı. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Arslan, A. (2017). Geçmişten günümüze uzanan süreçte oyun ve oyuncaklardaki farklılaşmanın incelenmesi (Sivas İli Örneklemi). International e-Journal of Educational Studies, 69-87.
  • Ayan, S., Alıncak, F. ve Tuzcuoğlu, Ö.T. (2015). Gaziantep’te oynanan bazı yöresel oyunların hentbol branşının teknik çalışmasına yönelik eğitsel oyunlar olarak değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. (4), 252-257.
  • Başal, H.A. (2007). Geçmiş yıllarda türkiye’de çocuklar tarafından oynanan çocuk oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2), 20, 243-266.
  • Dönmez, N.B. (1992). Üniversite çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü ve kız meslek lisesi öğrencileri için oyun kitabı. İzmir: Bayrak Matbaası.
  • Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve gaziantep çocuk oyunları. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 229-259.
  • Hazar, Z., Tekkurşun-Demir, G. ve Dalkıran, H. (2017). Ortaokul öğrencilerinin geleneksel oyun ve dijital oyun algılarının incelenmesi: karşılaştırmalı metafor çalışması. Spormetre, 15, (4), 179-190.
  • Huizinga, J. (2018). Homo ludens. (Mutlu, İ., Çev.). Ankara: Dorlion Yayınları.
  • Okan, İ. (2011). Eğitsel Oyunlarla Futbol. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi.
  • Özdemir, N. (2006). Türk çocuk oyunları. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Tokuz, G. (2011). Gaziantep çocuk oyunları üzerine halk bilimsel bir inceleme. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uygun, N. ve Hakkoymaz, S. (2019). Hakeke Gaziantep geleneksel çocuk oyunları aracılığıyla Türkçe ve matematik öğretimi. İstanbul: Genel Satış Pazarlama ve Yayınevi.
  • Yavuzer, H. (2001). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Authors

Tarkan Tuzcuoğulları 0000-0003-2283-6207

Ahmet Emre Fakazlı 0000-0003-1325-6980

Sevim Handan Yılmaz 0000-0002-1032-5082

Muhsin Hazar 0000-0002-5300-9581

Publication Date December 14, 2020
Submission Date October 6, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Tuzcuoğulları, T., Fakazlı, A. E., Yılmaz, S. H., Hazar, M. (2020). Gaziantep Yöresine Ait Geleneksel Çocuk Oyunları: Ambel Gog ve Zilley. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(4), 519-530. https://doi.org/10.31680/gaunjss.806726

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.