Bu çalışmanın amacı spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin liderlik
yönelim düzeylerini belirlemek ve liderlik yönelimleri ile fiziksel saygı arasındaki
ilişki düzeyini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiş 102 kadın,
227 erkek olmak üzere Manisa Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri
Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 329 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak kişisel bilgi formu; Mendelson, Mendelson ve White (2001) tarafından geliştirilen, Confalonieri
ve ark. (2008) tarafından kısa formu oluşturulan ve Karaçam (2016) tarafından
Türkçe uyarlaması yapılan “Fiziksel
Saygı Ölçeği” ile Bolman&Deal (1990) tarafından geliştirilen, Türkçe
uyarlaması ile geçerlik-güvenirliği Dereli (2003)’nın yaptığı “Liderlik Yönelim
Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmada verilerin normal dağılım gösterip
göstermediği basıklık ve çarpıklık katsayılarına göre belirlenmiştir. Verilerin
analizinde, bağımsız grup t-Testi ve MANOVA kullanılmıştır. Fiziksel saygı ile
liderlik yönelimleri arasındaki ilişkiyi ölçmek için ise Pearson Korelasyon
analizi yapılmıştır. Çalışmada hata payı α=.05 olarak alınmıştır. Araştırmada
liderlik
yönelimleri ölçeği alt boyutları üzerinde yapılan analiz sonuçlarına göre, cinsiyet
ve öğrenim gördükleri bölüm değişkenleri açısından anlamlı bir fark
göstermemektedir. Sınıf değişkenine göre ve lisanslı sporcu olup olmama
durumuna göre katılımcıların Liderlik Yönelimleri ölçeğinin alt boyutları
bakımından anlamlı farklılık gösterdiği ortaya konulmuştur. Öğrencilerin fiziksel saygı düzeyleri ile
liderlik yönelimleri arasında ise bir ilişki bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | October 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 4 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.