Bu çalışmada yetişkin tenisçilerin sporda motivasyon düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek üzere literatür taraması yapılarak araştırmanın problemine ilişkin bilgiler dahilinde, tenis oynayan yetişkinlerin duygusal öğrenmeleri ve bu ilişkiyi etkileyebileceği düşünülen yaş, cinsiyet, eğitim durumu, kaç yıldır tenis oynadığı, haftada kaç gün tenis oynadığı ve haftada kaç saat tenis oynadığı değişkenlere ilişkin bulgulara ve yorumlarına yer verilmiştir. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa ilinde tenis oynayan 18 yaş üstü bireyler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 57 erkek ve 32 kadın olmak üzere toplam 89 tenis oynayan birey oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında yetişkin tenisçilerin sporda motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla Orijinal formu Mallett ve arkadaşları (2007), tarafından geliştirilen Türkçeye uyarlanması ve güvenilirlik çalışması (Demir, H. 2022) tarafından yapılan “Spor Motivasyon Ölçeği” ve yetişkin tenisçi bireyler hakkında bilgi toplamak için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma grubundan elde edilen 89 veri, SPSS 23.00 veri analizi programının kurallarına uygun olarak kodlanmış ve cevapların kaydı yapılmıştır. Verilerin çarpıklık (-,814) ve basıklık (,164) değerlerine bakılarak normal dağılım gösterdiği belirlenmiş ve bu nedenle parametrik testler tercih edilmiştir. Çarpıklık ve basıklık katsayılarının +1 ile -1 arasında olduğu durumlarda normallik varsayımı kabul edilebilir (Hair vd, 2013). Cinsiyet değişkeni için Bağımsız Örneklem t-testi (Independent Samples t Test), yaş, eğitim durumu, kaç yıldır tenis oynadığı, haftada kaç gün tenis oynadığı ve haftada kaç saat tenis oynadığı değişkenleri için tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) kullanılmıştır. Sonuç olarak çalışmanın istatistik verilerine bakıldığında tenis oynayan yetişkinlerin motivasyon düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Fakat tenis oynama geçmişleri ve süreleri arttıkça ortalamalarında bir yükseklik olduğu gözlemlenmiştir.
Bu çalışma ile ilgili etik kurul oluru KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİK KURULU 02.10.2024 tarihli 2024/10/04 raporunda oy birliği kararıyla verilmiştir.
Çalışma için veri toplama esnasında anketleri doldurarak destek veren tenis severlere teşekkür ederiz
In this study, it is aimed to examine the motivation levels of adult tennis players in sports. Within the scope of the information on the problem of the research by conducting a literature review to realize the purpose of the study, the age, gender, education status, how long tennis has been played, the age at which tennis-playing adults are thought to be able to influence emotional learning and this relationship, they give findings and comments on how many days a week he plays tennis and how many hours a week he plays tennis. The universe of the study is composed of individuals over 18 who play tennis in the province of Sanliurfa. The sample of the study was 57 men and 32 women who played 89 tennis players. In order to determine the level of motivation of adult tennis players in sports in the collection of research data, the original form Mallett and her colleagues (2007) was developed by Turkish language adaptation and reliability study (Iron, H. made by 2022), “Sport Motivation Scale” and “KIS Personal Information Form” was used to gather information about adult tennis players individuals. The 89 data from the research group were coded in accordance with the rules of the SPSS 23.00 data analysis program and the answers were recorded. It was determined that the data showed normal distribution by looking at the distortion (-,814) and pressure (,164) values, and therefore parametric tests were preferred. The assumption of normality is acceptable in cases where the coefficients of distortion and pressure are between +1 and -1 (Hair vd, 2013). Independent Sampling t-test for gender variable (Independent Samples t Test), age, education status, how many years he has played tennis, one-way variance analysis (One Way ANOVA) was used for variables on how many days a week he played tennis and how many hours a week he played tennis. As a result, looking at the statistical data of the study, there was no significant difference in the motivation levels of adults playing tennis. But as their tennis playing history and duration increases, they are on average
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | February 3, 2025 |
Acceptance Date | May 30, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |