BibTex RIS Cite

The Problems Faced in the Teaching of the Atatürk Principles and Revolution History Course (A Gazi University Example)

Year 2008, Volume: 1 Issue: 2, 177 - 197, 01.03.2008

Abstract

The Ataturk Principles and Revolution History course is a compulsory course in the higher education institutions. There are some problems faced in the Ataturk Principles and Revolution History course which aims to introduce and evaluate the principles and revolutions of Ataturk who is the founder of the Republic to explain in which conditions the republic was established and the continuation of the republic to the youth. In this study, the student views of the problems faced in Gazi University students’ of the Ataturk Principles and Revolution History course were aimed to be identified. 

References

  • ACUN İsmail, “T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Etkili Kullanımı”, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi, (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.151-157.
  • AKGÜN Seçil, “Metod”, Tarih Metodolojisi ve Türk Tarihinin Meseleleri Kolokyumu, Fırat Havzası Araştırma Merkezi, Elazığ, 1990, s. 191-202.
  • AKGÜN Seçil, “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinin Amaç ve Kapsamı”, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nde Yöntem Arayışları, (Ed. Bahaeddin Yediyıldız vd.), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2004, s.13-58.
  • AKSOY İlhan, “T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konularının Yükseköğretimde Öğretimi”, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Cumhuriyet Tarihi Öğretimi (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.63-71.
  • ARSLAN Ali, “İnkılâp Tarihi Derslerinde Başarı Nasıl Sağlanabilir?”, İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, (Haz. Mehmet Saray-Hüseyin Tosun), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 2005, s65-71.
  • ASLAN Erdal, “Devrim Tarihi Ders Kitapları”, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, (Haz. Salih Özbaran), İzmir, 1998, s.305-321.
  • ATA Bahri, “İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin Taslak Programının Geliştirilmesinde Karşılaşılan Sorunlar” 2006, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Cumhuriyet Tarihi Öğretimi (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.121-129.
  • AYBARS Ergün, “Durum Tesbiti”, Tarih Metodolojisi ve Türk Tarihinin Meseleleri Kolokyumu, Fırat Havzası Araştırma Merkezi, Elazığ, 1990, s.173-182.
  • AYBARS Ergün, “Türk Devrim Tarihi Dersleri Üniversitelerde Nasıl Verilmelidir?”, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, (Haz: Salih Özbaran), Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1998, s. 295-305.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Şener, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitab, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • DOĞANER Yasemin, “Yüksek Öğretimde Atatürk İlke ve İnkılâplarının Öğretimiyle İlgili Düşünceler”, İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, (Haz. Mehmet Saray-Hüseyin Tosun), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 2005, ss.281286.
  • HANİOĞLU Şükrü, “Atatürk İlkeleri Anabilim Dalı: Kavramlar, Kaynaklar ve Metodoloji Sorunları”, I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi, Samsun, 1985, s. 40-45.
  • KALAYCIOĞLU Ersin, “Bir Siyasal Değer ve Tutum Aktarma Süreci Olarak Atatürk İlkelerinin Öğretimi ve Üniversite”, I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi, Samsun, 1985, s.29-39.
  • KÖSTÜKLÜ Nuri, “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nin Meseleleri Üzerine Bazı Düşünceler”, ATA Dergisi Ayrı Basım, Sayı 1, Selçuk Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Konya, 1991, ss.35-42.
  • METİN Celal, “T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konularının Ortaöğretimde Öğretimi: Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi”, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi, (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.45-56.
  • MUMCU Ahmet. “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Yapılan Yanlışlıklar”, I.Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi, Samsun, 1985, s. 45-54.
  • OZANKAYA Özer, Türk Devrimi ve Yüksek Öğrenim Gençliği, A.Ü. SBF Yayınları, Ankara, 1978.
  • ÖKE M. Kemal, “Atatürk İlkeleri Anabilim Dalı: Kavramlar, Kaynaklar ve Metodoloji Sorunları”, I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi, Samsun, 1985, s. 13-17.
  • ÖZTÜRK Cemil, “İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi”, İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, (Haz. Mehmet Saray-Hüseyin Tosun), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 2005, s.51-57.
  • PAMUK Şevket, “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinin Amaç ve Kapsamı”, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nde Yöntem Arayışları, (Ed. Bahaeddin Yediyıldız vd.), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2004, s.13-58.
  • SAFRAN Mustafa, “İnkılâp Tarihi Öğretimine Yaklaşım Sorunları”, Tarih Eğitimi Makale ve Bildiriler, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006, s.99-111.
  • TANÖR Bülent vd., İnkılâp Tarihi Dersleri Nasıl Okutulmalı?, Sarmal Yayınevi, İstanbul,1997.
  • YILMAZ Mustafa, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi, (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.3-6.

Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği)

Year 2008, Volume: 1 Issue: 2, 177 - 197, 01.03.2008

Abstract

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi yüksek öğretim kurumlarında okutulan zorunlu derslerden bir tanesidir. Gençlere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi şartlarda kurulduğunu anlatabilmek ve bu cumhuriyeti yaşatabilmek için Cumhuriyetin kurucusu olan Atatürk’ün ortaya koyduğu ilke ve inkılâplarını tanıtmayı ve bunları değerlendirmeyi amaçlayan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin öğretiminde çeşitli sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bu çalışmada, Gazi Üniversitesi öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde karşılaşılan sorunlara yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. 

References

  • ACUN İsmail, “T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Etkili Kullanımı”, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi, (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.151-157.
  • AKGÜN Seçil, “Metod”, Tarih Metodolojisi ve Türk Tarihinin Meseleleri Kolokyumu, Fırat Havzası Araştırma Merkezi, Elazığ, 1990, s. 191-202.
  • AKGÜN Seçil, “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinin Amaç ve Kapsamı”, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nde Yöntem Arayışları, (Ed. Bahaeddin Yediyıldız vd.), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2004, s.13-58.
  • AKSOY İlhan, “T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konularının Yükseköğretimde Öğretimi”, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Cumhuriyet Tarihi Öğretimi (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.63-71.
  • ARSLAN Ali, “İnkılâp Tarihi Derslerinde Başarı Nasıl Sağlanabilir?”, İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, (Haz. Mehmet Saray-Hüseyin Tosun), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 2005, s65-71.
  • ASLAN Erdal, “Devrim Tarihi Ders Kitapları”, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, (Haz. Salih Özbaran), İzmir, 1998, s.305-321.
  • ATA Bahri, “İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin Taslak Programının Geliştirilmesinde Karşılaşılan Sorunlar” 2006, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Cumhuriyet Tarihi Öğretimi (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.121-129.
  • AYBARS Ergün, “Durum Tesbiti”, Tarih Metodolojisi ve Türk Tarihinin Meseleleri Kolokyumu, Fırat Havzası Araştırma Merkezi, Elazığ, 1990, s.173-182.
  • AYBARS Ergün, “Türk Devrim Tarihi Dersleri Üniversitelerde Nasıl Verilmelidir?”, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, (Haz: Salih Özbaran), Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1998, s. 295-305.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Şener, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitab, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • DOĞANER Yasemin, “Yüksek Öğretimde Atatürk İlke ve İnkılâplarının Öğretimiyle İlgili Düşünceler”, İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, (Haz. Mehmet Saray-Hüseyin Tosun), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 2005, ss.281286.
  • HANİOĞLU Şükrü, “Atatürk İlkeleri Anabilim Dalı: Kavramlar, Kaynaklar ve Metodoloji Sorunları”, I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi, Samsun, 1985, s. 40-45.
  • KALAYCIOĞLU Ersin, “Bir Siyasal Değer ve Tutum Aktarma Süreci Olarak Atatürk İlkelerinin Öğretimi ve Üniversite”, I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi, Samsun, 1985, s.29-39.
  • KÖSTÜKLÜ Nuri, “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nin Meseleleri Üzerine Bazı Düşünceler”, ATA Dergisi Ayrı Basım, Sayı 1, Selçuk Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Konya, 1991, ss.35-42.
  • METİN Celal, “T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konularının Ortaöğretimde Öğretimi: Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi”, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi, (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.45-56.
  • MUMCU Ahmet. “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Yapılan Yanlışlıklar”, I.Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi, Samsun, 1985, s. 45-54.
  • OZANKAYA Özer, Türk Devrimi ve Yüksek Öğrenim Gençliği, A.Ü. SBF Yayınları, Ankara, 1978.
  • ÖKE M. Kemal, “Atatürk İlkeleri Anabilim Dalı: Kavramlar, Kaynaklar ve Metodoloji Sorunları”, I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Basımevi, Samsun, 1985, s. 13-17.
  • ÖZTÜRK Cemil, “İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi”, İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, (Haz. Mehmet Saray-Hüseyin Tosun), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 2005, s.51-57.
  • PAMUK Şevket, “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinin Amaç ve Kapsamı”, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nde Yöntem Arayışları, (Ed. Bahaeddin Yediyıldız vd.), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2004, s.13-58.
  • SAFRAN Mustafa, “İnkılâp Tarihi Öğretimine Yaklaşım Sorunları”, Tarih Eğitimi Makale ve Bildiriler, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006, s.99-111.
  • TANÖR Bülent vd., İnkılâp Tarihi Dersleri Nasıl Okutulmalı?, Sarmal Yayınevi, İstanbul,1997.
  • YILMAZ Mustafa, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi, (Ed. Yasemin Doğaner), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006, s.3-6.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bülent Akbaba This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Akbaba, B. . (2008). Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği). Gazi Akademik Bakış, 1(2), 177-197.
AMA Akbaba B. Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği). Gazi Akademik Bakış. March 2008;1(2):177-197.
Chicago Akbaba, Bülent. “Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği)”. Gazi Akademik Bakış 1, no. 2 (March 2008): 177-97.
EndNote Akbaba B (March 1, 2008) Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği). Gazi Akademik Bakış 1 2 177–197.
IEEE B. . Akbaba, “Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği)”, Gazi Akademik Bakış, vol. 1, no. 2, pp. 177–197, 2008.
ISNAD Akbaba, Bülent. “Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği)”. Gazi Akademik Bakış 1/2 (March 2008), 177-197.
JAMA Akbaba B. Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği). Gazi Akademik Bakış. 2008;1:177–197.
MLA Akbaba, Bülent. “Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği)”. Gazi Akademik Bakış, vol. 1, no. 2, 2008, pp. 177-9.
Vancouver Akbaba B. Atatürk İlkeleri Ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar (Gazi Üniversitesi Örneği). Gazi Akademik Bakış. 2008;1(2):177-9.

Gazi Akademik Bakış Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.