Bu
çalışmanın amacı, mobil uygulama kullanılabilirliği ölçeğini Türkçeye uyarlamak
ve bir yapısal ölçüm modeli içinde kendi nomolojik ağını test etmektir. Çalışmada
kullanılan model, teknoloji kabul modeline dayanmaktadır. Kullanılabilirlik
algıları, kullanmaya devam etme isteği, marka sadakati ve kullanıcıların mobil
uygulamalarının fiili kullanımı arasındaki ilişki göz önüne alınarak, bu dört
değişken modele dahil edilmiştir. Çalışmada 476 katılımcıdan veriler toplanmıştır.
Ölçeğin geçerlik ve güvenilirliğini test etmek için ölçeklerin çevirisi,
doğrulayıcı faktör analizi ve güvenilirlik testleri yapılmıştır. Doğrulayıcı
faktör analizi ile üç ölçeğin orijinal yapısının Türkçe için korunduğunu
göstermiştir. Cronbach alfa katsayıları tüm yapılar için yüksek veya en azından
kabul edilebilir çıkmıştır. Modelin uyum indeksleri, modelin kabul edilebilir
sınırlar içinde kaldığını göstermiştir. Kullanılabilirlik, kullanma isteği,
marka sadakati ve fiili kullanım arasındaki ilişkiler çalışma verileriyle
doğrulanmıştır.
The
aim of this study is to adapt the mobile application usability scale to the
Turkish culture and test its nomological network within a structural measuring
model. The model is based on the technology acceptance model. Considering the
relationships between usability perceptions, continued intention to use, brand
loyalty and actual use of mobile applications of the users, these four
variables were included in the model. The study was conducted on 476 participants.
Translation of the scales, confirmatory factor analysis, and reliability tests
were conducted to test the validity and reliability of the scales. The original
construct of the three scales validated by confirmatory factor analysis.
Cronbach’s alpha coefficients were high or at least acceptable for all
constructs. Fit indexes of the model indicated that the model remains within
the acceptable limits. Relationships between usability, continued intention to
use, brand loyalty and actual use were validated with the sample data.
mobile application usability actual use ıntention brand loyalty tam scale adaptation validity
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Submission Date | August 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 3 |