Bu çalışmanın amacı, çift bujili buji ateşlemeli bir motorda ateşleme avansının motor performans parametreleri üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, sanki-boyutlu termodinamik çevrim modeli kullanılmıştır. Simülasyondaki alev yayılması süreci katı model programı kullanılarak modellenmiştir. Ateşleme avansı başta olmak üzere, ekivalans oranı (fi) ve bujilerin silindir kafasındaki üç farklı konumu çalışmanın inceleme parametrelerini oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlardan, merkezde tek bujiye sahip geometrinin genellikle en iyi motor performans karakteristiklerine sahip olduğu, simetrik çift buji kullanılmasının yanmayı hızlandırması sonucu merkezde tek bujili geometrinin karakteristiklerine yakın değerler verdiği belirlenmiştir. Kenarda tek buji olarak adlandırılan geometri ise buji konumundan dolayı alev yolunun uzaması sonucu en kötü motor performans karakteristikleri vermiştir.
Çift bujili buji ateşlemeli motor Sanki-boyutlu termodinamik çevrim modeli; Motor performansı; Ateşleme avansı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |