Artan rekabet sebebi ile depolama konusu tedarik zincirinde giderek önem kazanmaktadır. Depoların etkin yönetimi müşteri memnuniyetini önemli ölçüde etkileyen bir unsur haline gelmiştir. Özellikle müşteri siparişinin hazırlanma süresi en önemli performans göstergelerinden biri olmuştur. Siparişlerin müşteriye teslim süresi, ürünün araçlardan boşaltılması, lokasyonlara yerleştirilmesi, toplanması ve sevk edilmesi işlemlerinden etkilenmektedir. Bu işlemlerin en önemlileri harcadığı zaman açısından ürünlerin yerleştirilmesi ve toplanmasıdır. Bu işlemler için harcanan süre deponun koridor yerleşimine bağlı olarak değişmektedir. Son zamanlarda, seyahat zamanında iyileştirme sunan geleneksel olmayan koridor tasarımları önerilmiştir. Bunlardan endüstri için en uygulanabilir olanlardan birisi Chevron tasarımıdır. Chevron tasarımda depoda bir adet giriş/çıkış (G/Ç) noktası ve bir adet orta ana koridor bulunmaktadır. Orta ana koridorun sağındaki ve solundaki mal toplama koridorlarının açıları 45o ve 135odir. Chevron koridor yerleşimi geleneksel koridor yerleşimine göre seyahat mesafesi açısından avantaj sunmaktadır. Bu çalışmada, Chevron tasarımının farklı depo büyüklüklerinde, çoklu G/Ç noktası olduğunda, farklı malzeme akış politikaları altında, geleneksel tasarıma göre seyahat süresinde bir iyileştirme sunup sunmadığı araştırılmıştır. Bunun için sürekli depo uzayında matematiksel model geliştirilmiştir ayrıca, ayrık depo uzayında ortalama seyahat mesafeleri elde edilmiştir. Sonuç olarak, Chevron tasarımı merkez yoğun akış politikası altında, az sayıda G/Ç kapısı için en/boy oranı 3/1 olan depoda seyahat süresinde daha fazla iyileştirme sunmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |