Jenerik bir sualtı aracının yaymış olduğu akış gürültüsü modellenmiş ve sayısal ortamda çözülmüştür. Büyük Burgaç Benzetimi (LES) ile hidrodinamik çözümlemenin gerçekleştirildiği sonlu hacim yöntemleri ve ses yayılımının modellendiği akustik analojiler birarada kullanılarak akışkan ortamındaki ses basınç seviyeleri, ses yönelimi, gürültü spektrumları ve akustik iz bulunmuştur. Doğruluğun artırılabilmesi için yoğun ağ yapısı kullanılmış ve ikinci dereceden ayrıklaştırmalar gerçekleştirilmiştir. Basınç tabanlı ticari koddan faydalanılarak akış dinamiği denklemleri filtrelenerek çözülmüş ve buradan elde edilmiş basınç bilgisi akustik kaynağı olarak tanımlanmıştır. Bununla birlikte izlenen yöntemin doğrulanabilmesi için literatürde test verisi mevcut olan denektaşı çalışmaları ele alınarak uygunluk gösterecek sayısal kurgu oluşturulmuştur. Hidrodinamik test verileri mevcut olan 4382 pervanesinin farklı hız ve devirlerdeki itme ve tork grafikleri sayısal çözümleme ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca VP1304 pervanesinin oluşturduğu gürültü harmoniklerinin genlik seviyeleri hibrit olarak sayısal ortamda atanmış alıcı noktalarında bulunmuş ve test sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Yöntemin doğrulanması ile birlikte sualtı aracının yaymış olduğu gürültü karakteristiği Lighthill-Curle yöntemi ile sayısal olarak bulunmuş ve hidroakustik olarak gürültü kaynaklarının sınıflandırılması gerçekleştirilmiştir. Böylece tasarım ve geliştirme aşamalarında önemli bir kriter olan hidroakustik çalışmanın yapılabilirliği ve uygulanışı gösterilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |