Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çift hazneli döngüsel bir türbin için tasarım parametrelerinin incelenmesi

Yıl 2019, , 1561 - 1572, 29.05.2019
https://doi.org/10.17341/gazimmfd.570722

Öz

Günümüzde
üzerinde yoğun çalışmalar yapılan insansız hava araçları ve hibrit otomobiller
için, yüksek verimliliğe ve güç-ağırlık oranına sahip motorlara ihtiyaç
duyulmaktadır. Bu ihtiyaçları karşılama potansiyeline sahip döngüsel bir motor
olan Pars motor, endüstride kullanılan tek paletli soğutucu kompresör ve
genleştiricilerin yapıları ile benzerlik göstermektedir. Bu çalışmada döner
valfli sisteme sahip olan Pars türbin yerine valf ve güç türbinlerinden oluşan
yeni bir çift hazneli türbin tasarlanmıştır. Tasarım parametreleri olarak,
eksantriklik oranı, hacim oranı, faz farkı açısı belirlenmiş ve moment
değerleri hesaplanmıştır. Yapılan teorik hesaplamalarda çift hazneli türbinde
döner valfli sisteme göre eşit giriş zamanı açıları için %47 moment artışı elde
edilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Ribau, J., Silva, C., Brito, F. P., Martins, J. Analysis of four-stroke, Wankel, and microturbine based range extenders for electric vehicles. Energy Conversion and Management, 58, 120-133, 2012.
  • 2. Akmandor, I. S., Ersöz, N. U.S. Patent No. 7,314,035. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office. 2008.
  • 3. Yalçın, K. Hacımsal ve Santrifüj Pompalar- Santrifüj Pompaların Proje Hesabı ve Çizimii, Çözümlü Problemler. Çağlayan Basımevi, ISBN 975-436-,34-0, 177-227, 1998.
  • 4. Aran, G. Aerothermodynamic Analysis and Design of a Rolling Piston Engine, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 14-45, 2007.
  • 5. Eray, M. E., Yeni Tasarım Turbo Döngüsel Motor Türbin Palet Mekanizmasının Kompozit Malzemelerle Geliştirilmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 10-81, 2009.
  • 6. Okur, M., Arabacı, E. Experimental study of a novel hinged vane rotary turbine part I: The effect of different vane thickness and vane weight on turbine performance. International Journal of Refrigeration, 51, 70-76, 2015.
  • 7. Altın İ., Bilgin A., The effect of spark advance on engıne performance characterıstıcs ın a spark ıgnıtıon engıne havıng varıous spark plug numbers and locatıons, Journal of the Faculty of Engineering and Architecture of Gazi University, 31 (2), 361-368, 2016.
  • 8. Okur, M., İçingür, Y., Akmandor, İ. S. Turbo döngüsel bir motorda farklı buji konumlarının performansa etkisi, 5. Uluslararası İleri Teknolojiler Sempozyumu Bildiri Kitabı, Karabük Üniversitesi, 1466 1-4 2009.
  • 9. Okur M., Şahin F., The effects of rotary valve and electromagnetıc valve applıcatıons on turbıne power on a turbo rotary engıne, Journal of the Faculty of Engineering and Architecture of Gazi University, 28 (1), 51-58 2013.
  • 10. Holmberg, K., Anderson, P., Erdemir, A. Global energy consumption due to friction in passenger cars. Tribology International, 47, 221-234, 2012.
  • 11. Ertuğrul, E. Çınar, C. Bir dizel motorunda yağ tüketimini etkileyen parametrelerin incelenmesi, Taşıt Teknolojileri Elektronik Dergisi, 2 (1)-9, 2010.
  • 12. Çınar C. Uyumaz A., Cam design and manufacturing for a homogeneous charge compression ignition gasolıne engıne. Journal of the Faculty of Engineering and Architecture of Gazi University, 29 (1), 15-22, 2014.
  • 13. Okur M., Akmandor, I. S. Experimental investigation of hinged and spring-loaded rolling piston compressors pertaining to a turbo rotary engine. Applied Thermal Engineering, 31 (6), 1031-1038, 2011.
  • 14. Akmandor, I. S. U.S. Patent No. 8,579,615. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office, 2013.
  • 15. Seymen, K. Turbo döngüsel bir türbinde hilal paletteki sürtünme ve basınç kaçakları ile güç ilişkisinin deneysel olarak incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1-46, 2012.
  • 16. Subiantoro, A., Ooi, K. T. Analysis of the revolving vane (RV-0) expander, Part 1: Experimental investigations. International Journal of Refrigeration, 35 (6), 1734-1743, 2012.
  • 17. Subiantoro, A., Yap, K. S., Ooi, K. T. Experimental investigations of the revolving vane (RV-I) expander. Applied Thermal Engineering, 50 (1), 393-400, 2013.
  • 18. Subiantoro, A., Ooi, K. T. Comparison and performance analysis of the novel revolving vane expander design variants in low and medium pressure applications. Energy, 78, 747-757, 2014.
  • 19. Subiantoro, A., Ooi, K. T. Analytical study of the endface friction of the revolving vane mechanism. International Journal of Refrigeration, 34 (5), 1276-1285, 2011.
  • 20. Yang, J. S., Mei, L., Noh, K. Y., Moon, S. H., Sa, B. D., Choi, G. M., Kim, D. J. A sensitivity study of size parameters in a twin-type rolling piston compressor. International Journal of Refrigeration, 36 (3), 786-794, 2013.
  • 21. Zhang, H., Wu, J., Xie, F., Chen, A., Li, Y. Dynamic behaviors of the crankshafts in single-cylinder and twin-cylinder rotary compressors. International Journal of Refrigeration, 47, 36-45, 2014.
  • 22. Hu, X., Qu, Z., Yang, X., Sun, J. Theoretical study on frictional losses of a novel automotive swing vane compressor. International Journal of Refrigeration, 36 (3), 758-767, 2013.
  • 23. Tan, K. M., Ooi, K. T. Experimental study of fixed-vane revolving vane compressor. Applied Thermal Engineering, 62 (1), 207-214, 2014.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Kenan Kayacan Bu kişi benim 0000-0003-0587-8624

Melih Okur 0000-0002-6017-1050

Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 14 Temmuz 2017
Kabul Tarihi 27 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Kayacan, M. K., & Okur, M. (2019). Çift hazneli döngüsel bir türbin için tasarım parametrelerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 34(3), 1561-1572. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.570722
AMA Kayacan MK, Okur M. Çift hazneli döngüsel bir türbin için tasarım parametrelerinin incelenmesi. GUMMFD. Mayıs 2019;34(3):1561-1572. doi:10.17341/gazimmfd.570722
Chicago Kayacan, Murat Kenan, ve Melih Okur. “Çift Hazneli döngüsel Bir türbin için tasarım Parametrelerinin Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34, sy. 3 (Mayıs 2019): 1561-72. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.570722.
EndNote Kayacan MK, Okur M (01 Mayıs 2019) Çift hazneli döngüsel bir türbin için tasarım parametrelerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34 3 1561–1572.
IEEE M. K. Kayacan ve M. Okur, “Çift hazneli döngüsel bir türbin için tasarım parametrelerinin incelenmesi”, GUMMFD, c. 34, sy. 3, ss. 1561–1572, 2019, doi: 10.17341/gazimmfd.570722.
ISNAD Kayacan, Murat Kenan - Okur, Melih. “Çift Hazneli döngüsel Bir türbin için tasarım Parametrelerinin Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34/3 (Mayıs 2019), 1561-1572. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.570722.
JAMA Kayacan MK, Okur M. Çift hazneli döngüsel bir türbin için tasarım parametrelerinin incelenmesi. GUMMFD. 2019;34:1561–1572.
MLA Kayacan, Murat Kenan ve Melih Okur. “Çift Hazneli döngüsel Bir türbin için tasarım Parametrelerinin Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 34, sy. 3, 2019, ss. 1561-72, doi:10.17341/gazimmfd.570722.
Vancouver Kayacan MK, Okur M. Çift hazneli döngüsel bir türbin için tasarım parametrelerinin incelenmesi. GUMMFD. 2019;34(3):1561-72.