Kontrolör tasarım problemi doğrusal matris
eşitsizliklerinin yardımı ile dış bükey optimizasyon problemi olarak ifade
edilmiştir. Kontrolör performansının sürüş konforu, güvenliği ve güç tüketimi
açısından incelenebilmesi için süspansiyon, koltuk ve sürücü dinamiklerini
içeren beş serbestlik dereceli bir model kullanılmıştır. Önerilen kontrolörün
performansı, klasik durum geri beslemeli LQR kontrolör ile karşılaştırılarak,
ISO2631 standardı sayesinde farklı yol pürüzlülüğü dereceleri ve sürüş hızları
için sınanmıştır.Bu
çalışmada, bir taşıt süspansiyon sisteminin aktif titreşim kontrolü için durum
türevi geri beslemeli LQR kontrolör tasarımı önerilmiştir. Aktif titreşim
kontrolü problemleri özelinde ivme-ölçerler yaygın olarak kullanıldıkları için
durum değişkenlerinin türevleri olan hız ve ivme sinyalleri, durum değişkenleri
olan hız ve konum sinyallerine kıyasla daha kolay elde edilebilmektedir. Bu
yüzden literatürde sıklıkla karşılaşılan durum geri beslemeli aktif süspansiyon
tasarımları yerine durum türevi geri beslemeli kontrol yapısı ele alınmıştır.
Durum türevi geri beslemeli LQR kontrol aktif süspansiyon sistemleri biodinamik sürücü modeli doğrusal matris eşitsizlikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |