Research Article
BibTex RIS Cite

Uçuş esnasında değiştirilebilir kanat profili kullanarak NACA 4412’nin aerodinamik performansının artırılması

Year 2019, Volume: 34 Issue: 2, 1109 - 1126, 23.05.2019
https://doi.org/10.17341/gazimmfd.460536

Abstract

Katı yüzeyler üzerindeki akışın, geometrik etkenler veya dış etkenlerden dolayı oluşan pozitif basınca maruz kalmasından dolayı yüzeye tutunamayarak kopmasına akış ayrılması adı verilmektedir. Akış ayrılması hava araçlarının performansını etkileyen en kritik durumlardan birisidir. Ayrıca akış ayrılması, sınır tabak ayrılması olarak da tanımlanabilir. Düşük hücum açılarında, kanat profilinin alt ve üst yüzeylerinde oluşan sınır tabakasında ayrılma gerçekleşmemektedir. Hücum açısı kritik bir değere ulaştığında veya bu değeri aştığında sınır tabakada ayrılmalar tehlikeli seviyelere ulaşmaktadır. Kaldırma kuvvetinde ani düşüşlere sebep olduğu için akış ayrılması hava aracının performansı ve uçuş güvenliği için istenmeyen bir durum olarak nitelendirilmektedir. Akış ayrılması, kanat profilinin aerodinamik tasarımına bağlı olarak farklı kritik hücum açılarında meydana gelebilmektedir. Bundan dolayı bu çalışmada, kanat profilinin şekli (aerodinamik tasarım şartlarına uygun şekilde) uçuş esnasında değiştirilerek farklı hücum açılarında maksimum performans elde edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, NACA 4412 kanat profili temel alınarak, 2 boyutlu hesaplamalı akışkanlar dinamiği analizi kullanılmıştır. Uçuş esnasında farklı hücum açılarında daha yüksek aerodinamik performans edebilmek için NACA 4412 profilinde değişiklikler yapılarak iki farklı kanat profili (NACA 4412_1 ve NACA 4412_2) daha elde edilmiş ve elde edilen bu iki profil ile orijinal NACA 4412 profilinin aerodinamik performansları kıyaslanmıştır. Kıyaslama yapabilmek için 00 ile 230 arasındaki hücum açılarında analizler yapılmıştır. Yapılan bu analizlerde kaldırma katsayısı, sürüklenme katsayısı ve akış ayrılması performansı parametreleri incelenmiştir.  Çalışmanın sonunda, maksimum aerodinamik verim elde edebilmek için 00 ile 120 arasında NACA 4412 kanat profili, 120 ile 170 arasında NACA 4412_2 kanat profili ve 170 hücum açısından sonra ise NACA 4412_1 kanat profilinin kullanılmasının uygun olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Chitte P, Jadhav PK, and Bansode SS., Statistic and dynamic analysis of typical wing structure of aircraft using Nastran, International Journal of Application or Innovation in Engineering & Management, 2, 7, 2013.
  • Holst T L., Computational Fluid Dynamics Uses in Fluid Dynamics/Aerodynamics Education, NASA Technical Memorandum, 108834, 1994.
  • Kevadiya M and Vaidya HA., 2D analysis of NACA 4412 airfoil, International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 2, 5,2013.
  • Petrilli J, Paul R, Gopalarathnam A, and Frink NT., A CFD Database for Airfoils and Wings at Post-Stall Angles of Attack, 31st AIAA Applied Aerodynamics Conference, Fluid Dynamics and Co-located Conferences, 2013.
  • Hossain S, Raiyan MF, Akanda MNU, and Jony NH., A comparative flow analysis of NACA 6409 and NACA 4412 aerofoil, International Journal of Research in Engineering and Technology, 03, 10, 2014.
  • Patel KS, Patel SB, Patel UB, and Ahuja AP., CFD analysis of an aerofoil, International Journal of Engineering Research, 3, 3, pp: 154-158, 2014;.
  • Triet NM, Viet NN, and Thang P M., Aerodynamic Analysis of Aircraft Wing, VNU Journal of Science: Mathematics – Physics, 31,2, 2015.
  • Kavya G and Reddy BCR., Design and Finite Element Analysis of Aircraft Wing Using Ribs and Spars, International Journal & Magazine of Engineering Technology, Management and Research, 2, 11, 2015.
  • Kumar BSA, Ramalingaiah, Manjunath S, and Ganganna R., Computational Investigation of Flow Separation over Naca 23024 Airfoil at 6 Million Free Stream Reynolds Number, International Journal of Science, Technology and Society, 3,6, 2015.
  • Göv İ and Korkmaz Ü., Comparison of Aerodynamic Performance of NACA 4412 and S809 Airfoil Profile, International Mechanical Engineering and Technologies Conference, pp 183-188, 2016.
  • Thibert JJ, Reneaux J, Moens F, and Priest J., ONERA activities on high lift devices for transport aircraft, Aeronautical Journal, 99, 395–411, 1995.
  • Spalart, P. R. and Allmaras, S.R., A One-Equation Turbulence Model for Aerodynamic Flows. Recherche Aerospatiale, No. 1, pp. 5-21, 1994.
  • http://airfoiltools.com/polar/details?polar=xf-naca4412-il-50000-n5, 2018.
Year 2019, Volume: 34 Issue: 2, 1109 - 1126, 23.05.2019
https://doi.org/10.17341/gazimmfd.460536

Abstract

References

  • Chitte P, Jadhav PK, and Bansode SS., Statistic and dynamic analysis of typical wing structure of aircraft using Nastran, International Journal of Application or Innovation in Engineering & Management, 2, 7, 2013.
  • Holst T L., Computational Fluid Dynamics Uses in Fluid Dynamics/Aerodynamics Education, NASA Technical Memorandum, 108834, 1994.
  • Kevadiya M and Vaidya HA., 2D analysis of NACA 4412 airfoil, International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 2, 5,2013.
  • Petrilli J, Paul R, Gopalarathnam A, and Frink NT., A CFD Database for Airfoils and Wings at Post-Stall Angles of Attack, 31st AIAA Applied Aerodynamics Conference, Fluid Dynamics and Co-located Conferences, 2013.
  • Hossain S, Raiyan MF, Akanda MNU, and Jony NH., A comparative flow analysis of NACA 6409 and NACA 4412 aerofoil, International Journal of Research in Engineering and Technology, 03, 10, 2014.
  • Patel KS, Patel SB, Patel UB, and Ahuja AP., CFD analysis of an aerofoil, International Journal of Engineering Research, 3, 3, pp: 154-158, 2014;.
  • Triet NM, Viet NN, and Thang P M., Aerodynamic Analysis of Aircraft Wing, VNU Journal of Science: Mathematics – Physics, 31,2, 2015.
  • Kavya G and Reddy BCR., Design and Finite Element Analysis of Aircraft Wing Using Ribs and Spars, International Journal & Magazine of Engineering Technology, Management and Research, 2, 11, 2015.
  • Kumar BSA, Ramalingaiah, Manjunath S, and Ganganna R., Computational Investigation of Flow Separation over Naca 23024 Airfoil at 6 Million Free Stream Reynolds Number, International Journal of Science, Technology and Society, 3,6, 2015.
  • Göv İ and Korkmaz Ü., Comparison of Aerodynamic Performance of NACA 4412 and S809 Airfoil Profile, International Mechanical Engineering and Technologies Conference, pp 183-188, 2016.
  • Thibert JJ, Reneaux J, Moens F, and Priest J., ONERA activities on high lift devices for transport aircraft, Aeronautical Journal, 99, 395–411, 1995.
  • Spalart, P. R. and Allmaras, S.R., A One-Equation Turbulence Model for Aerodynamic Flows. Recherche Aerospatiale, No. 1, pp. 5-21, 1994.
  • http://airfoiltools.com/polar/details?polar=xf-naca4412-il-50000-n5, 2018.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Makaleler
Authors

İbrahim Göv

Mehmet Hanifi Doğru

Ümit Korkmaz This is me

Publication Date May 23, 2019
Submission Date February 23, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 34 Issue: 2

Cite

APA Göv, İ., Doğru, M. H., & Korkmaz, Ü. (2019). Uçuş esnasında değiştirilebilir kanat profili kullanarak NACA 4412’nin aerodinamik performansının artırılması. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 34(2), 1109-1126. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.460536
AMA Göv İ, Doğru MH, Korkmaz Ü. Uçuş esnasında değiştirilebilir kanat profili kullanarak NACA 4412’nin aerodinamik performansının artırılması. GUMMFD. May 2019;34(2):1109-1126. doi:10.17341/gazimmfd.460536
Chicago Göv, İbrahim, Mehmet Hanifi Doğru, and Ümit Korkmaz. “Uçuş esnasında değiştirilebilir Kanat Profili Kullanarak NACA 4412’nin Aerodinamik performansının artırılması”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34, no. 2 (May 2019): 1109-26. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.460536.
EndNote Göv İ, Doğru MH, Korkmaz Ü (May 1, 2019) Uçuş esnasında değiştirilebilir kanat profili kullanarak NACA 4412’nin aerodinamik performansının artırılması. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34 2 1109–1126.
IEEE İ. Göv, M. H. Doğru, and Ü. Korkmaz, “Uçuş esnasında değiştirilebilir kanat profili kullanarak NACA 4412’nin aerodinamik performansının artırılması”, GUMMFD, vol. 34, no. 2, pp. 1109–1126, 2019, doi: 10.17341/gazimmfd.460536.
ISNAD Göv, İbrahim et al. “Uçuş esnasında değiştirilebilir Kanat Profili Kullanarak NACA 4412’nin Aerodinamik performansının artırılması”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34/2 (May 2019), 1109-1126. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.460536.
JAMA Göv İ, Doğru MH, Korkmaz Ü. Uçuş esnasında değiştirilebilir kanat profili kullanarak NACA 4412’nin aerodinamik performansının artırılması. GUMMFD. 2019;34:1109–1126.
MLA Göv, İbrahim et al. “Uçuş esnasında değiştirilebilir Kanat Profili Kullanarak NACA 4412’nin Aerodinamik performansının artırılması”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 34, no. 2, 2019, pp. 1109-26, doi:10.17341/gazimmfd.460536.
Vancouver Göv İ, Doğru MH, Korkmaz Ü. Uçuş esnasında değiştirilebilir kanat profili kullanarak NACA 4412’nin aerodinamik performansının artırılması. GUMMFD. 2019;34(2):1109-26.