Nüfusun ve
sanayileşmenin artmasına paralel olarak her geçen gün artan elektrik enerjisi ihtiyacı
mevcut enerjiyi daha verimli kullanmayı gerekli kılmaktadır. Bundan dolayı, bu
çalışmada santrifüj tip bir pompa çarkının mevcut tasarımı değiştirilmeden
ıslak yüzeyleri hidrofobik özellik kazandırılacak şekilde kaplanarak pompa
kapasitesi ve verimi üzerine etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Çarkın
ıslak yüzeyleri floroidetilenpropilen (FEP), perfloroalkoksi (PFA) ve politetrafloretilen
(PTFE) olmak üzere 3 farklı karbon bazlı polimer malzeme ile kaplanmıştır. Kaplanan yüzeylerin temas açısı
sırasıyla 105o, 110o ve 95o ölçülerek hidrofobikliği
belirlenmiştir. Deneysel olarak pompa performans eğrileri elde edilerek hidrofobik
çark yüzeylerinin kaplamasız konvansiyonel çarka kıyasla pompa özgül hızını
yaklaşık %10 düşürdüğü, dolayısıyla kapasitesini %10, verimini ise sırasıyla
yaklaşık %5, %5,3 ve %4 artırdığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2020 |
Submission Date | April 10, 2019 |
Acceptance Date | August 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 36 Issue: 1 |