Bu makalede bulanık mantık tabanlı serbest şekilli yüzey modellemesi için bir yöntem verilmiştir. Yöntem, yüzey modellenirken kullanılacak kontrol noktalarının bulanık mantık tekniği ile bulunması esasına dayanır. Temel olarak, yapılan iş başlangıç ve bitiş noktaları belli olan durumlarda, eğriler modellemek suretiyle yüzeyi oluşturmaktır. İlk olarak her bir eğri sahip olduğu düzlemde modellenmiş ve bu eğriler birleştirilerek yüzey oluşturulmuştur. Elde edilen yüzey üç boyutta nesne birleştirme işlemine uygulanarak, üç boyutlu nesne kaynaştırma örnekleri verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 17 Sayı: 4 |