Ankara’daki raylı ulaşım sistemlerinin neden olduğu çevresel gürültü modellemesi, Hızlı Raylı Ulaşım Sistemi ve Hafif Raylı Ulaşım Sistemi için ticari bir yazılım olan RNM (Railway Noise Model–Demiryolu Gürültü Modeli) yardımıyla yapılmıştır. Modellemede bu sistemlere ait veriler gerçeğe yakın olarak kullanılmıştır. Hızlı Raylı Ulaşım Sisteminin üç ayrı hat bölümü için, Hafif Raylı Ulaşım Sisteminin ise hattın bir bölümü için gündüz-gece gürültü düzeyleri tespit edilmiştir. Modelleme sonucunda elde edilen sonuçlar ile bu iki sistem için çevresel gürültünün tespiti için yapılan ölçümlerden elde edilen sonuçların birbirlerine yakın değerlerde oldukları ve bu uyuşmanın Hızlı Raylı Ulaşım Sistemi için % 96,6 ve Hafif Raylı Ulaşım Sistemi için % 91,8 oranında olduğu belirlenmiştir. Ülkemizdeki gürültü ile ilgili mevcut yönetmelikte raylı ulaşım sistemlerinde çevre için gürültü üst sınır değerinin 65 dBA’dan yüksek olmaması gerekliliği göz önüne alındığında, hem hızlı hem de hafif raylı ulaşım sistemlerinde modellemesi yapılan ölçüm noktalarının hiçbirinin sınır değerleri aşmadığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 21 Sayı: 1 |