Taşıtlarda frenleme performansı, fren sisteminin durumunu ortaya koyması bakımından oldukça önemlidir.Frenleme performansını, fren sistem elemanları ve tekerlek–yol şartları gibi faktörler doğrudan etkilemektedir.Bu faktörlerin fren kuvvetleri üzerindeki etkileri, deneysel yöntemlerle tespit edilebileceği gibi matematikselmodeller yoluyla da tahmin edilmesi mümkündür. Bu çalışmada; frenleme kuvvetlerini doğru ve anlıkölçebilmek ve fren kuvvet analizi yapabilmek için bir elektro-mekanik fren test cihazı geliştirilmiştir. Deneysonuçlarından elde edilen verilerden matematiksel model oluşturulmuştur. Geliştirilen model ile frenlemeperformansını etkileyen lastik hava basıncı, lastik tırnak derinliği ve direksiyon dönüşüne bağlı tekerlek sapmaaçısının etkileri incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2013 |
Submission Date | February 15, 2013 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 22 Issue: 1 |