BibTex RIS Kaynak Göster

KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ

Yıl 2010, Cilt: 25 Sayı: 3, 0 - , 19.02.2013

Öz

Kıyı yapısının güvenilirliği, yapının tasarımında belirlenen işlevleri belirli bir zaman aralığında sürdürmesi veyapısal dayanımın yük kuvvetleri etkisiyle limit hasar durum değerlerine ulaşmaması esasına dayanmaktadır.Çalışmada, Karadeniz sahil yolunun, Piraziz-Sarp arasındaki kesimde yer alan tahkimat yapılarına, koruyucutabakanın fiziksel özellikleri ve deniz yöresine ait belirgin dalga yüksekliği (Hs) değeri kullanılarak, rassaltasarım değişkenlerindeki belirsizlikleri olasılık dağılımları yardımıyla örnekleyen güvenilirliğe dayalı riskmodeli uygulanmıştır. Tahkimat yapılarının güvenilirliğini etkileyen faktörlerin, koruma tabakası eğimi (θ) verölatif taş yoğunluğu (Δ) olduğu belirlenmiş ve yapının ekonomik yaşam ömrü boyunca karşılaşacağı hasarolasılıkları hesaplanmıştır.

Kaynakça

  • Balas, C.E., Hapoğlu, H., “Risk Management of
  • Breakwaters: A Case Study of Finike Yacht
  • Harbor”, Proceedings of Ocean Cities’ 95
  • Conference, Cilt 1, 317-320, 20-23 Kasım,
  • Monaco, 1995.
  • Balas, C.E., Ergin, A., Yücemen, S.M.,
  • “Comparison of the Reliability-Based and
  • Deterministic design procedures for Rubble
  • Mound Breakwaters”, Proceedings of the
  • Second International conference on the
  • Mediterranean Coastal Environment
  • (MEDCOAST 95), Cilt 3, 1767-1782, 24-27
  • Kasım, Spain, 1995.
  • Ergin, A., Balas, C.E., “Implementation of a
  • Reliability-Based Design Model in Turkey”,
  • Proceedings of the 17th International
  • Conference on Offshore Mechanics and Arctic
  • Engineering, OMAE Elektronik kitap
  • Proceedings on CD-ROM, No 98-1351, 5-9
  • Temmuz, Portugal, 1998.
  • Williams, A.T., Davies, P., Ergin,A., Balas, C.E.,
  • “Coastal Recession and the Reliability of Planned
  • Responses: Colhuw Beach, The Glamorgan
  • Heritage Coast, Wales, UK”, Journal of Coastal
  • Research, Coastal Education and Research
  • Foundation (CERF), Cilt SI-26, 72-79, 1998.
  • Burcharth, H.F., “Development of a Partial
  • Coefficient Systems fort he design of Rubble
  • Mound Breakwaters”, Rep. Of the Permanent
  • International association of Navigation
  • Congress, Working Group 12 of Permanent Technical Committee II, sub-group F, Bruxelle,
  • Gelgium, 1991.
  • Burcharth, H.F., “Introduction of Partial
  • Coefficient in the Design of Rubble Mound
  • Breakwaters”, Proc. Conf. On Coastal
  • Structures and Breakwaters, Institution of
  • Civil Engineers, Thomas Telford, London, 1991.
  • Christiani, E., Burcharth, H.F., Sorensen, J.D.,
  • “Reliability Based Optimal Design of Vertical
  • Breakwaters Modeled as a Series Systems of
  • Failure”, Proc. Int. Conf. On Coastal
  • Engineering, ASCE, New York, 1996.
  • Oumeraci, H., Kortenhaus, A., “Probabilistic
  • Design Tools for Vertical Breakwaters
  • (PROVERBS)”, MAST Days and EUROMAR
  • Market Project Rep. Commission of the
  • European Communities, Lisbon, Portugal,
  • -
  • Burcharth, H.F., Sorensen, J.D., “Design of
  • Vertical Wall Caisson Breakwater Using Partial
  • Safety Factors”, Proc. 20th Int. Conf. On
  • Coastal Engineering (ICCE), ASCE, Reston,
  • Va., 1998.
  • Burcharth, H.F., Sorensen, J.D., “The PIANC
  • Safety Factor Systems for Breakwaters”, Proc.
  • Coastal Structures ’99, Balkemare, Spain, 1999.
  • Goda Y., Takagi, H., “A Reliability Design
  • Method of Caisson Breakwaters with Optimal
  • Wave Heights”, Coastal Eng. J., Cilt 42 No 4,
  • -387, 2000.
  • Hasofer, A., Lind, N.C., “Exact and Invariant
  • Second-Moment Code Format”, Journal of
  • Engineering Mechanics, ASCE, Cilt 100, No 1,
  • -121, 1974.
  • Rosenblatt, M., “Remarks on a Multivariate
  • Transformation”, Annals of Mathematics, Cilt
  • , No 3, 470-472, 1952.
  • Hudson, R.Y., “Wave Forces on Breakwaters”,
  • Transactions of the American Society of Civil
  • Engineers, ASCE, Cilt 11, 653, 1953.
  • Van der Meer, J.W., “Deterministic and
  • Probabilistic Design of Breakwater Armour
  • Layers”, Journal of Waterway, Port, Coastal
  • and Ocean Engineering, ASCE, Cilt 114, No1,
  • -80, 1988.
  • Balas C.E., Ergin, A., “Reliability-Based Risk
  • Assessment in Coastal Projects: Case Study in
  • Turkey”, Journal of Waterway, Port, Coastal
  • and Ocean Engineering, ASCE, Cilt 128, No 3,
  • -61, 2002.
  • Balas C.E., Balas, L., “Risk Assessment of some
  • Revetments in Southwest Wales, United
  • Kingdom”, Journal of Waterway, Port, Coastal
  • and Ocean Engineering, ASCE, Cilt 128, No 5,
  • -223, 2002.
  • Ergin, A., Özhan, E., 15 Deniz Yöresi İçin
  • Dalga Tahminleri ve Tasarım Dalgası
  • Özelliklerinin Belirlenmesi, ODTÜ, İnşaat
  • Mühendisliği Bölümü, Kıyı ve Liman
  • Mühendisliği Araştırma Merkezi, 1986.
  • Özhan, E., Abdalla, S., Türkiye Kıyıları İçin
  • Rüzgar ve Derin Deniz Dalga Atlası, Kıyı
  • Alanları Yönetimi Türk Milli Komitesi,
  • MEDCOAST, Ankara, 2002.
  • Coastal Engineering Manual,
  • http://chl.erdc.usace.army.mil/cem, 2009.
  • Weibull, W., “A Statistical Distribution Function
  • of Wide Applicability”, Journal of Applied
  • Mechanics-Transactions of The ASME, Cilt:
  • , No: 293, 1951.
  • Doğu Karadeniz Sahil Yolu Kıyı Koruma
  • Yapıları ve Balıkçı Barınaklarının Projelendirme
  • ve Uygulamalarının Teknik İnceleme ve
  • Değerlendirilmesi, Teknik Rapor, Gazi
  • Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi,
Yıl 2010, Cilt: 25 Sayı: 3, 0 - , 19.02.2013

Öz

Kaynakça

  • Balas, C.E., Hapoğlu, H., “Risk Management of
  • Breakwaters: A Case Study of Finike Yacht
  • Harbor”, Proceedings of Ocean Cities’ 95
  • Conference, Cilt 1, 317-320, 20-23 Kasım,
  • Monaco, 1995.
  • Balas, C.E., Ergin, A., Yücemen, S.M.,
  • “Comparison of the Reliability-Based and
  • Deterministic design procedures for Rubble
  • Mound Breakwaters”, Proceedings of the
  • Second International conference on the
  • Mediterranean Coastal Environment
  • (MEDCOAST 95), Cilt 3, 1767-1782, 24-27
  • Kasım, Spain, 1995.
  • Ergin, A., Balas, C.E., “Implementation of a
  • Reliability-Based Design Model in Turkey”,
  • Proceedings of the 17th International
  • Conference on Offshore Mechanics and Arctic
  • Engineering, OMAE Elektronik kitap
  • Proceedings on CD-ROM, No 98-1351, 5-9
  • Temmuz, Portugal, 1998.
  • Williams, A.T., Davies, P., Ergin,A., Balas, C.E.,
  • “Coastal Recession and the Reliability of Planned
  • Responses: Colhuw Beach, The Glamorgan
  • Heritage Coast, Wales, UK”, Journal of Coastal
  • Research, Coastal Education and Research
  • Foundation (CERF), Cilt SI-26, 72-79, 1998.
  • Burcharth, H.F., “Development of a Partial
  • Coefficient Systems fort he design of Rubble
  • Mound Breakwaters”, Rep. Of the Permanent
  • International association of Navigation
  • Congress, Working Group 12 of Permanent Technical Committee II, sub-group F, Bruxelle,
  • Gelgium, 1991.
  • Burcharth, H.F., “Introduction of Partial
  • Coefficient in the Design of Rubble Mound
  • Breakwaters”, Proc. Conf. On Coastal
  • Structures and Breakwaters, Institution of
  • Civil Engineers, Thomas Telford, London, 1991.
  • Christiani, E., Burcharth, H.F., Sorensen, J.D.,
  • “Reliability Based Optimal Design of Vertical
  • Breakwaters Modeled as a Series Systems of
  • Failure”, Proc. Int. Conf. On Coastal
  • Engineering, ASCE, New York, 1996.
  • Oumeraci, H., Kortenhaus, A., “Probabilistic
  • Design Tools for Vertical Breakwaters
  • (PROVERBS)”, MAST Days and EUROMAR
  • Market Project Rep. Commission of the
  • European Communities, Lisbon, Portugal,
  • -
  • Burcharth, H.F., Sorensen, J.D., “Design of
  • Vertical Wall Caisson Breakwater Using Partial
  • Safety Factors”, Proc. 20th Int. Conf. On
  • Coastal Engineering (ICCE), ASCE, Reston,
  • Va., 1998.
  • Burcharth, H.F., Sorensen, J.D., “The PIANC
  • Safety Factor Systems for Breakwaters”, Proc.
  • Coastal Structures ’99, Balkemare, Spain, 1999.
  • Goda Y., Takagi, H., “A Reliability Design
  • Method of Caisson Breakwaters with Optimal
  • Wave Heights”, Coastal Eng. J., Cilt 42 No 4,
  • -387, 2000.
  • Hasofer, A., Lind, N.C., “Exact and Invariant
  • Second-Moment Code Format”, Journal of
  • Engineering Mechanics, ASCE, Cilt 100, No 1,
  • -121, 1974.
  • Rosenblatt, M., “Remarks on a Multivariate
  • Transformation”, Annals of Mathematics, Cilt
  • , No 3, 470-472, 1952.
  • Hudson, R.Y., “Wave Forces on Breakwaters”,
  • Transactions of the American Society of Civil
  • Engineers, ASCE, Cilt 11, 653, 1953.
  • Van der Meer, J.W., “Deterministic and
  • Probabilistic Design of Breakwater Armour
  • Layers”, Journal of Waterway, Port, Coastal
  • and Ocean Engineering, ASCE, Cilt 114, No1,
  • -80, 1988.
  • Balas C.E., Ergin, A., “Reliability-Based Risk
  • Assessment in Coastal Projects: Case Study in
  • Turkey”, Journal of Waterway, Port, Coastal
  • and Ocean Engineering, ASCE, Cilt 128, No 3,
  • -61, 2002.
  • Balas C.E., Balas, L., “Risk Assessment of some
  • Revetments in Southwest Wales, United
  • Kingdom”, Journal of Waterway, Port, Coastal
  • and Ocean Engineering, ASCE, Cilt 128, No 5,
  • -223, 2002.
  • Ergin, A., Özhan, E., 15 Deniz Yöresi İçin
  • Dalga Tahminleri ve Tasarım Dalgası
  • Özelliklerinin Belirlenmesi, ODTÜ, İnşaat
  • Mühendisliği Bölümü, Kıyı ve Liman
  • Mühendisliği Araştırma Merkezi, 1986.
  • Özhan, E., Abdalla, S., Türkiye Kıyıları İçin
  • Rüzgar ve Derin Deniz Dalga Atlası, Kıyı
  • Alanları Yönetimi Türk Milli Komitesi,
  • MEDCOAST, Ankara, 2002.
  • Coastal Engineering Manual,
  • http://chl.erdc.usace.army.mil/cem, 2009.
  • Weibull, W., “A Statistical Distribution Function
  • of Wide Applicability”, Journal of Applied
  • Mechanics-Transactions of The ASME, Cilt:
  • , No: 293, 1951.
  • Doğu Karadeniz Sahil Yolu Kıyı Koruma
  • Yapıları ve Balıkçı Barınaklarının Projelendirme
  • ve Uygulamalarının Teknik İnceleme ve
  • Değerlendirilmesi, Teknik Rapor, Gazi
  • Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi,
Toplam 105 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rıfat Tür Bu kişi benim

Can Barlas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tür, R., & Barlas, C. (2013). KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 25(3).
AMA Tür R, Barlas C. KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ. GUMMFD. Mart 2013;25(3).
Chicago Tür, Rıfat, ve Can Barlas. “KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 25, sy. 3 (Mart 2013).
EndNote Tür R, Barlas C (01 Mart 2013) KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 25 3
IEEE R. Tür ve C. Barlas, “KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ”, GUMMFD, c. 25, sy. 3, 2013.
ISNAD Tür, Rıfat - Barlas, Can. “KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 25/3 (Mart 2013).
JAMA Tür R, Barlas C. KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ. GUMMFD. 2013;25.
MLA Tür, Rıfat ve Can Barlas. “KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 3, 2013.
Vancouver Tür R, Barlas C. KIYI TAHKİMAT YAPILARININ GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK MODELİ. GUMMFD. 2013;25(3).