Moment Kontrol Jiroskopları (MKJ) ve Tepki Tekerlekleri (TT) uydu yönelim eyleyicileri olarak kullanılan donanımlardır. Temelde elektrik motoru ve volandan oluşan bu sistemlerin denetimi, yönelim kontrolü ve uydu güç sisteminin sağlığı açısından büyük önem taşımaktadır. Volan hızının doğruluğu ve kontrol kararlılığı, uydu yönelim kararlılığını doğrudan etkilemektedir. Bunun için hız denetimi yapılan bir motorun kullanılması uygundur. Ayrıca hız denetimi yapılan motor, harici bozuntulara karşı da gürbüz bir yapı oluşturmaktadır. Fakat hız denetimi yapılan motorda, harici bozuntu sonucunda büyük akım salınımları oluşabilmektedir. Bu da uydu güç sistemi açısından istenmeyen bir durumdur. Klasik akım denetimiyle sürülen motor, harici bozuntulara karşı dayanıksızdır. Bu çalışmada, söz konusu sistemlerde kullanılan motorlar için hız referansı ve klasik akım referansı yöntemleriyle sürme uygulamaları normal çalışma koşulları için ve bozuntulu durumlar için uygulanmıştır. Daha sonra, her iki yöntemin avantajlarını içeren yeni bir akım yöntemi tanımlanmış ve uygulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 26 Sayı: 1 |