BibTex RIS Kaynak Göster

KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER

Yıl 2011, Cilt: 26 Sayı: 1, 0 - , 20.02.2013

Öz

Son yirmi yılda kablolu köprülerde büyük açıklıkların geçilmeye başlanmasıyla taşıt kaynaklı köprü titreşimleri, köprü dinamik davranışı açısından büyük önem kazanmıştır. Bu çalışmada taşıt-köprü etkileşiminde önemli parametrelerden biri olan taşıt hızının ve hızda meydana gelen değişimlerin köprü davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Dünyanın ikinci büyük kablolu köprüsü olan Tatara Köprüsü nümerik model olarak seçilmiş ve üç boyutlu olarak modellenmiştir. Üç farklı taşıt hızı için iki farklı trafik kombinasyonu oluşturulmuş ve köprünün hıza bağlı dinamik davranışı incelenmiştir. Yapılan incelemeler neticesinde en büyük tepki kuvvetlerinin genellikle düşük hızlarda meydana geldiği görülmüştür. Ancak, taşıtlar açıklık ortasından ayrıldıktan sonra açıklık ortasında en büyük tepki kuvvetleri yüksek hızlar altında meydana gelmeye başlamıştır

Kaynakça

  • Meisenholder, S.G. ve Weidlinger, P., “Dynamic Interaction Aspects of Cable-Stayed Guideways for High Speed Ground Transportation”, Journal of Dynamic Systems, Measurement and Control, ASME, 74-Aut-R, 180-192, 1974.
  • Wang, T.L. ve Huang, D., “Cable-Stayed Bridge Vibration due to Road Surface Roughness”, Journal of Structural Engineering, ASCE, Cilt 118, No 5, 1354-1374, 1992.
  • Khalifa, M.A., “Parametric Study of Cable-Stayed Bridge Response due to Traffic-Induced Vibration”, Computers and Structures, Cilt 47, 321-339, 1993.
  • Yang, F. ve Fonder, G. A., “Dynamic Response of Cable-Stayed Bridges Under Moving Loads”, Journal of Engineering Mechanics, ASCE, Cilt 25, 195-215, 1998.
  • Diana, G., Cheli, F. ve Bruni, S., “Railway Runnability and Train-Track Interaction in Long Span Cable Supported Bridges”, Advances in Structural Dynamics, 43-54, 2000.
  • Au, F.T.K., Cheng, Y.S. ve Cheung, Y.K., “Impact Study of Cable-Stayed Bridge Under Railway Traffic Using Various Models”, Journal of Sound and Vibration, Cilt 240, No 3, 447-465, 2001.
  • Au, F.T.K., Cheng, Y.S. ve Cheung, Y.K., “Effects of Random Road Surface Roughness and Long-Term Deflection of Prestressed Concrete Girder and Cable-Stayed Bridges on Impact due to Moving Vehicles”, Computers and Structures, Cilt 79, 853-872, 2001.
  • Guo, W.H. ve Xu, Y.L., “Fully Computerized Approach to Study Cable-Stayed Bridge-Vehicle Interaction”, Journal of Sound and Vibration, Cilt 248, No 4, 745-761, 2001.
  • Yau, J.D. ve Yang, Y.B., “Vibration Reduction for Cable-stayed Bridges Traveled by High Speed Trains”, Finite Elements in Analysis and Design, Cilt 40, 341-359, 2004.
  • Yang, Y.B., Yau, J.D. ve Wu, Y.S., Vehicle-Bridge Interaction Dynamics, World Scientific, Singapore, 2004.
  • SAP2000 V11, Integrated Finite Element Analysis and Design of Structures, Computers and Structures, Inc., Berkeley, California, USA, 2008.
  • Yabuna, M., Fujiwara, T., Sumi., K., Nose, T. ve Suzuki, M., “Design of Tatara Bridge”, IHI Engineering, 1-17, 1999.
  • AASHTO, American Association of State Highway And Transportion Officals, Standard Specification For Highway Bridge, Thirteen Edition, Washington, 1983.
Yıl 2011, Cilt: 26 Sayı: 1, 0 - , 20.02.2013

Öz

Kaynakça

  • Meisenholder, S.G. ve Weidlinger, P., “Dynamic Interaction Aspects of Cable-Stayed Guideways for High Speed Ground Transportation”, Journal of Dynamic Systems, Measurement and Control, ASME, 74-Aut-R, 180-192, 1974.
  • Wang, T.L. ve Huang, D., “Cable-Stayed Bridge Vibration due to Road Surface Roughness”, Journal of Structural Engineering, ASCE, Cilt 118, No 5, 1354-1374, 1992.
  • Khalifa, M.A., “Parametric Study of Cable-Stayed Bridge Response due to Traffic-Induced Vibration”, Computers and Structures, Cilt 47, 321-339, 1993.
  • Yang, F. ve Fonder, G. A., “Dynamic Response of Cable-Stayed Bridges Under Moving Loads”, Journal of Engineering Mechanics, ASCE, Cilt 25, 195-215, 1998.
  • Diana, G., Cheli, F. ve Bruni, S., “Railway Runnability and Train-Track Interaction in Long Span Cable Supported Bridges”, Advances in Structural Dynamics, 43-54, 2000.
  • Au, F.T.K., Cheng, Y.S. ve Cheung, Y.K., “Impact Study of Cable-Stayed Bridge Under Railway Traffic Using Various Models”, Journal of Sound and Vibration, Cilt 240, No 3, 447-465, 2001.
  • Au, F.T.K., Cheng, Y.S. ve Cheung, Y.K., “Effects of Random Road Surface Roughness and Long-Term Deflection of Prestressed Concrete Girder and Cable-Stayed Bridges on Impact due to Moving Vehicles”, Computers and Structures, Cilt 79, 853-872, 2001.
  • Guo, W.H. ve Xu, Y.L., “Fully Computerized Approach to Study Cable-Stayed Bridge-Vehicle Interaction”, Journal of Sound and Vibration, Cilt 248, No 4, 745-761, 2001.
  • Yau, J.D. ve Yang, Y.B., “Vibration Reduction for Cable-stayed Bridges Traveled by High Speed Trains”, Finite Elements in Analysis and Design, Cilt 40, 341-359, 2004.
  • Yang, Y.B., Yau, J.D. ve Wu, Y.S., Vehicle-Bridge Interaction Dynamics, World Scientific, Singapore, 2004.
  • SAP2000 V11, Integrated Finite Element Analysis and Design of Structures, Computers and Structures, Inc., Berkeley, California, USA, 2008.
  • Yabuna, M., Fujiwara, T., Sumi., K., Nose, T. ve Suzuki, M., “Design of Tatara Bridge”, IHI Engineering, 1-17, 1999.
  • AASHTO, American Association of State Highway And Transportion Officals, Standard Specification For Highway Bridge, Thirteen Edition, Washington, 1983.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Cengiz Bu kişi benim

Kurtuluş Soyluk Bu kişi benim

Eda Avanoğlu Sıcacık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 20 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cengiz, A., Soyluk, K., & Avanoğlu Sıcacık, E. (2013). KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 26(1).
AMA Cengiz A, Soyluk K, Avanoğlu Sıcacık E. KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER. GUMMFD. Mart 2013;26(1).
Chicago Cengiz, Ayşegül, Kurtuluş Soyluk, ve Eda Avanoğlu Sıcacık. “KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26, sy. 1 (Mart 2013).
EndNote Cengiz A, Soyluk K, Avanoğlu Sıcacık E (01 Mart 2013) KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26 1
IEEE A. Cengiz, K. Soyluk, ve E. Avanoğlu Sıcacık, “KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER”, GUMMFD, c. 26, sy. 1, 2013.
ISNAD Cengiz, Ayşegül vd. “KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26/1 (Mart 2013).
JAMA Cengiz A, Soyluk K, Avanoğlu Sıcacık E. KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER. GUMMFD. 2013;26.
MLA Cengiz, Ayşegül vd. “KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 1, 2013.
Vancouver Cengiz A, Soyluk K, Avanoğlu Sıcacık E. KABLOLU KÖPRÜLERDE TRAFİK YÜKLERİNİN NEDEN OLDUĞU DİNAMİK ETKİLER. GUMMFD. 2013;26(1).