Regarding diesel engines, various problems such as the increasing need for diesel fuel, polluting gases released into the environment and more stringent exhaust emissions have led researchers to search for alternative fuels. Researchers are focusing on biodiesel fuels that are sustainable and less harmful to the environment. In order to increase the use of high-rate biodiesel in diesel engines, there is a need to investigate the effects of various additives. In this study, the effect of multi-walled carbon nanotube (MWCNT) contribution to the biodiesel-n-octanol mixture on the performance, combustion and engine noise of a diesel engine with CRDI system was investigated. B95O5 fuel was created by adding 5% n-octanol by volume to biodiesel. By adding 100 ppm MWCNT to this mixture fuel, B95O5100MWCNT fuel was obtained. Four different test fuels, pure diesel (D100), pure biodiesel (B100), B95O5 and B95O5100MWCNT, were used in the experimental study. The experimental study was carried out under four different load conditions (25%, 50%, 75% and 100%) at a constant speed of 1500 rpm. According to the results, the engine torque of MWCNT added fuel increased compared to B95O5. Brake specific energy consumption (BSFC) and combustion efficiency were improved with MWCNT additive. While the maximum cylinder gas pressure was achieved with D100, the heat release rate reached the maximum value with B95O5. Engine noise level increased in operation with B95O5. The noise level was reduced with the addition of MWCNT.
Nanoparticle multi-walled carbon nanotube CRDI engine noise combustion
Dizel motorlarla ilgili olarak, günden güne artan dizel yakıt ihtiyacı, çevreye salınan kirletici gazlar ve daha sıkı hale gelen egzoz emisyonları gibi çeşitli sorunlar araştırmacıları alternatif yakıt arayışına yöneltmiştir. Araştırmacılar, sürdürülebilir, çevreye daha az zarar veren biyodizel yakıtlar üzerinde yoğunlaşmaktadır. Dizel motorlarda yüksek oranlı biyodizel kullanımının arttırılabilmesi için çeşitli katkı maddelerinin etkilerinin araştırılmasına ihtiyaç vardır. Bu çalışmada, biyodizel, n-oktanol karışımına çok duvarlı karbon nanotüp (MWCNT) katkısının common rail direk enjeksiyon (CRDI) sistemine sahip bir dizel motorun performans, yanma ve motor gürültüsü üzerine etkisi araştırılmıştır. Biyodizele hacimsel olarak %5 n-oktanol ilave edilerek B95O5 yakıtı oluşturulmuştur. Bu karışım yakıta 100 ppm dozajda MWCNT eklenerek B95O5100MWCNT yakıtı elde edilmiştir. Deneysel çalışmada dört farklı test yakıtı, saf dizel (D100), saf biyodizel (B100), B95O5 ve B95O5100MWCNT kullanılmıştır. Deneysel çalışma, 1500 d/d sabit hızda dört farklı yük şartlarında (%25, %50, %75 ve %100) gerçekleştirilmiştir. Sonuçlara göre, MWCNT katkılı yakıtın motor torku B95O5’e kıyasla yükselmiştir. Fren özgül enerji tüketimi (FÖET) ve yanma verimi MWCNT katkısı ile iyileştirilmiştir. Maksimum silindir gaz basıncı D100 ile sağlanırken, ısı açığa çıkış hızı B95O5 ile maksimum değere ulaşmıştır. Motor gürültü düzeyi B95O5 ile çalışmada yükselmiştir. MWCNT ilavesi ile gürültü seviyesi azaltılmıştır.
Nanopartikül çok duvarlı karbon nanotüp CRDI motor gürültüsü yanma
Bu makalenin yazarları çalışmalarında kullandıkları materyal ve yöntemlerin etik kurul izni ve/veya yasal olarak özel bir izin gerektirmediğini beyan ederler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 40 Sayı: 2 |