Bu araştırmanın amacı, ikinci konut satın almada destinasyon kalitesinin etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, tarama modeli ile mevcut durum ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu geliştirilmiştir. Anketin geçerliği ve güvenilirliği sınandıktan sonra Alanya ilçesinde Temmuz-Eylül 2009 tarihleri arasında, 248 kişilik örnekleme uygulanmıştır. Alanya’nın araştırma alanı seçilmesinin nedeni, yabancıların ikinci konut almak için ilgi gösterdiği başlıca destinasyonlardan birisi olmasıdır. Araştırmada ölçülen destinasyon kalitesi Güvenlik ve Hijyen, Kaynaklar, Ulaşım, Yönetim, Toplum, Fiyat ve Etkinlikler boyutlarından oluşmaktadır. Veriler üzerinde yapılan analizler sonucunda, ikinci konut satın almada destinasyon çekim unsurları içinde kalitenin en önemli etken olduğu kabul edilmiştir. Genel kalite algısı ile Alanya kalite yeterliği arasında yapılan karşılaştırma analizlerine göre; Güvenlik ve Hijyen, Kaynaklar, Ulaşım, Fiyat ve Etkinlikler boyutlarında anlamlı farklar bulunmuştur. Sadece Etkinlikler boyutunda Alanya destinasyonun kalitesi genel kalite algılamasından yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Kalite boyutlarının katımcılar açısından önem sırası; 1.Güvenlik ve Hijyen, 2. Kaynaklar, 3. Ulaşım, 4. Yönetim, 5.Toplum, 6. Fiyat, 7. Etkinliklerdir. Destinasyon kalitesini oluşturan boyutların alt etkenlerinin birer birer ele alınıp geliştirişmesi ile Alanya destinasyonunun kalitesi daha yeterli düzeye gelebilecektir
Alanya destinasyon kalitesi ikinci konut turistik satın alma davranışı
The aim of this study is to determine the effect of destination quality upon second house puchase. In the study, the present situation is assessed through screening method. Questionnaire forms were prepared as data collection means. After the confirmation of reliability and validity of the questionnaires, a sampling group of 248 people were included into the study from July to september 2009 in Alanya. The reason why Alanya was chosen as the site for the study was that it is one of the most important destinations in which foreigners choose to buy second houses. The qualities assessed in the study are security, hygienic conditions, sources, transportation facilities, local administraions, society, prices, and activities. As a result of the analyses of data received from the questionnaires, it was determined that quality is the most important element in influencing the decisions of people who wish to buy a second house in Alanya. According to comparative analyses between general quality perception and quality efficiency in Alanya, significance differences were determined among security, hygienic conditions, sources, transportation, prices and activities. Only activities factor was found to be of a higher quality factor than the general quality perception in Alanya. The importance of quality values according to the sample group is as follows: 1. Security and Hygiene, 2. Sources, 3. Transportation, 4. Administration, 5. Society, 6. Prices, and 7. Activities. Through the evaluation and improvement of sub-factors of qualities of the destination, Alanya can be turned into a more attractive and efficient place for the desirability of foreigners to buy a second house
Alanya destination quality second home tourist purchasing behavior
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 2 |