Bu araştırmada temel amaç, web ortamında Öge Gösterim Kuramı’na ÖGK göre hazırlanmış ders içeriğinin kavram öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ortaya koymaktır. Araştırma "ön test – son test deney kontrol gruplu deneme modeline" göre desenlenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri ÖGK’nın uygulandığı web tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretimin uygulandığı web tabanlı öğrenme ortamlarıdır. Bağımlı değişken ise akademik başarıdır. ÖGK herhangi bir kavramın öğretiminde farklı teknik ve stratejiler kullanılmasına imkân vermektedir. Programlama öğretiminin temel konularından olan diziler kavramının öğrenciler tarafından anlaşılmasında zorluklar karşılaşıldığı belirlenmiştir. Bu çalışmada web ortamında ÖGK’nın sunu biçimleriyle yapılan öğretimin; Programlama dersinin temel kavramlarının daha kolay öğrenilmesine, öğretilmesine rehberlik edecek imkanlar sağlamaktadır. Bu öğretiminin nasıl yapılacağına ilişkin bir uygulama örneği verilmiştir
Öge Gösterim Kuramı Kavram Öğretimi Öğrenmenin Kalıcılığı Web Tabanlı Öğrenme
The main purpose of this study was to examine the impact of concept teaching that was designed according to Component Display Theory CDT in web environment on the students’ academic achievement. Pretest-posttest experimental design was used in the study. Independent variables of the study were web-based learning in which component display theory was applied and web-based learning in which traditional instruction was applied. Dependent variables were academic achievement. The different techiques and strategeis can be used to teach of any concept in CDT. To have difficulty of the students in the understanding of array concept, which is the one of basic subjects of programming’s teaching, was determined. In this study the teaching, which was preperated by presentation type of CDT on web, provide the advantages that guide to teach the bacis concepts of Programming Lesson. The example, which is about this teaching, was given
Display Theory Concept Teaching Learning Retention WEB Based Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 2 |