BibTex RIS Kaynak Göster

WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ

Yıl 2010, Sayı: 2, 100 - 127, 01.09.2010

Öz

Bu araştırmada temel amaç, web ortamında Öge Gösterim Kuramı’na ÖGK göre hazırlanmış ders içeriğinin kavram öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ortaya koymaktır. Araştırma "ön test – son test deney kontrol gruplu deneme modeline" göre desenlenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri ÖGK’nın uygulandığı web tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretimin uygulandığı web tabanlı öğrenme ortamlarıdır. Bağımlı değişken ise akademik başarıdır. ÖGK herhangi bir kavramın öğretiminde farklı teknik ve stratejiler kullanılmasına imkân vermektedir. Programlama öğretiminin temel konularından olan diziler kavramının öğrenciler tarafından anlaşılmasında zorluklar karşılaşıldığı belirlenmiştir. Bu çalışmada web ortamında ÖGK’nın sunu biçimleriyle yapılan öğretimin; Programlama dersinin temel kavramlarının daha kolay öğrenilmesine, öğretilmesine rehberlik edecek imkanlar sağlamaktadır. Bu öğretiminin nasıl yapılacağına ilişkin bir uygulama örneği verilmiştir

Kaynakça

  • Armstrong, D.G. (1980). Social Studies in Secondary Education. NewYork: Macmillan Publishing.
  • Barnes,D.J., Fincher, S. and Thompson, S.(1997) Introductory Problem Solving in Computer Science. In Daughton, G. & Magee, P. (eds.) 5th Annual Conference on the Teaching of Computing, Dublin City University, pp. 36-39.
  • Booth, S.(1992). Learning to program: a phenomenographic perspective. ACTA Univ. Gothenburg studies in educational science 89.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler: Öntest Sontest Kontrol Gruplu Desen ve Veri Analizi. Ankara:Pegem Yayınları.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences, 2nd Edition, New Jersey: Hillsdale Erlbaum, USA.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli ve Öğe Gösterim Teorisi'ne (Component Display Theory) Dayalı Yaklaşımın Öğrencilerin Değişken Kavramını Öğrenme Düzeylerine ve Motivasyonlarına Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Fidan, N. (1996). Eğitim Psikolojisi, Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi. 100
  • Karataş, Ç. M. (1999). Öğeleri Belirleme Kuramına Dayalı Kavram Öğretiminin Akademik Başarı Ve Kalıcılığa Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kerlinger, F. N. (1986). Foundations of Behavioral Research (3. Edition). New York: Library of Congress Cataloging in-Publication Data.
  • Köymen, Ü.S. (1996). Öğretim Yöntemlerinin Kuramsal Temelleri ve Tarih Öğretiminden Bir Örnek, Eğitim ve Bilim. C:20,S: 100,s.34-43.
  • Merrill, D. M. (1983). Component Display Theory. (Ed. Reigeluth C.). Instructional Design Theories and Models. Hillsdale, NJ: Erlbaum Associates.
  • .................... (1987a). A Lesson Based On The Component Display Theory. (Ed. 103 Reigeluth, C.). Instructional Theories In Action: Lessons Illustrating Selected Theories and Models. Hillsdale, New Jersey: Erlbaum Associates.
  • ..................... (1987b). The New Component Design Theory: Instructional Design for Courseware Authoring. Instructional Science p.16, 19 -34.
  • .................... (1988). Applying Component Display Theory to the Design of Courseware (Ed. Jonassen, D). Instructional Designs For Microcomputer Courseware. Hillsdale, New Jersey, p.61-95.
  • ................... (1994). Instructional Design Theory. (Ed. Twitchelll, D.). New Jersey:Educational Technology Publications, Englewood Cliffs.
  • .................. (2001). Components of Instruction toward a Theoretical Tool for Instructional Design. Instructional Science 29: 291–310. Özçelik, D. A. (1988). 3.-11. sınıf (9.-17. yaş) Öğrencilerinde Görülen Biçimiyle Kavram (söz dağarcığı) Gelişimi. Eskişehir :Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Özçelik, D. A. (1988). 3.-11. sınıf (9.-17. yaş) Öğrencilerinde Görülen Biçimiyle Kavram (söz dağarcığı) Gelişimi. Eskişehir :Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme. (Genişletişmiş Üçüncü Baskı). ÖSYM Yayınları 8.
  • Özgen, K. (2007). Ayrıntılama Kuramına Dayalı Bir Öğretimde Bellek Destekleyicilerin Öğrencilerin Başarılarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Paten, J.V., Chao, C.I. and Reigeluth, C.M. (1986). A Review of Strategies for Sequencing and Synthesizing Instruction. Review of Educational Research. v56, n4, p437-471
  • Reigeluth, C. M. (1983). Instructional Desing: What Is It and Why Is It?. Instructional Design Theories and Models. (Ed: C. M. Reigeluth.) Hillsdale, NJ: Lawrance Erlbaum Associates.
  • …………… (1987). Instructional Theories in Action, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • ……………. (1999). Instructional-Design Theories and Model, (Vol.2). New Jersey, USA: Lawrance Erlbaum Associates Publishers,.
  • Robins, A., Rountree, J. and Rountree, N.(2003), Learning and teaching programming: A review and discussion, Computer Science Education, Cilt: 13, Sayı: 2, 137-172.
  • Rogalski, J., Samurcay, R. (1990). Acquisition of Programming Knowledge and Skills,. In Hoc, J.-M(ed.) Psychology of Programming, London, Academic Press,.
  • Senemoğlu, N. (2001). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim; Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Spot Matbacılık.
  • Tüzün, H. (2007). Programlama 2.0: Programlama Eğitiminde Yenilikçi İnternet Teknolojilerinin Kullanılması, Akademik Bilişim 2007, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya .
  • Winslow, L.E. (1996), Programming pedagogy-a psychological overview, ACM SIGCSE Bulletin, Cilt: 28, Sayı: 3, , 17-22.
  • Yalın, H. İ., (1999). Eğitim Teknolojisi: Öğretim Tasarımı. Ankara: Pegem Yayınları.

THE APPLİCATİON OF THE CONCEPT TEACHİNG THAT DESİGNED ACCORDİNG TO COMPONENT DİSPLAY THEORY ON WEB: THE TEACHİNG OF “ARRAY” CONCEPT İN PROGRAMMİNG

Yıl 2010, Sayı: 2, 100 - 127, 01.09.2010

Öz

The main purpose of this study was to examine the impact of concept teaching that was designed according to Component Display Theory CDT in web environment on the students’ academic achievement. Pretest-posttest experimental design was used in the study. Independent variables of the study were web-based learning in which component display theory was applied and web-based learning in which traditional instruction was applied. Dependent variables were academic achievement. The different techiques and strategeis can be used to teach of any concept in CDT. To have difficulty of the students in the understanding of array concept, which is the one of basic subjects of programming’s teaching, was determined. In this study the teaching, which was preperated by presentation type of CDT on web, provide the advantages that guide to teach the bacis concepts of Programming Lesson. The example, which is about this teaching, was given

Kaynakça

  • Armstrong, D.G. (1980). Social Studies in Secondary Education. NewYork: Macmillan Publishing.
  • Barnes,D.J., Fincher, S. and Thompson, S.(1997) Introductory Problem Solving in Computer Science. In Daughton, G. & Magee, P. (eds.) 5th Annual Conference on the Teaching of Computing, Dublin City University, pp. 36-39.
  • Booth, S.(1992). Learning to program: a phenomenographic perspective. ACTA Univ. Gothenburg studies in educational science 89.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler: Öntest Sontest Kontrol Gruplu Desen ve Veri Analizi. Ankara:Pegem Yayınları.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences, 2nd Edition, New Jersey: Hillsdale Erlbaum, USA.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli ve Öğe Gösterim Teorisi'ne (Component Display Theory) Dayalı Yaklaşımın Öğrencilerin Değişken Kavramını Öğrenme Düzeylerine ve Motivasyonlarına Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Fidan, N. (1996). Eğitim Psikolojisi, Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi. 100
  • Karataş, Ç. M. (1999). Öğeleri Belirleme Kuramına Dayalı Kavram Öğretiminin Akademik Başarı Ve Kalıcılığa Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kerlinger, F. N. (1986). Foundations of Behavioral Research (3. Edition). New York: Library of Congress Cataloging in-Publication Data.
  • Köymen, Ü.S. (1996). Öğretim Yöntemlerinin Kuramsal Temelleri ve Tarih Öğretiminden Bir Örnek, Eğitim ve Bilim. C:20,S: 100,s.34-43.
  • Merrill, D. M. (1983). Component Display Theory. (Ed. Reigeluth C.). Instructional Design Theories and Models. Hillsdale, NJ: Erlbaum Associates.
  • .................... (1987a). A Lesson Based On The Component Display Theory. (Ed. 103 Reigeluth, C.). Instructional Theories In Action: Lessons Illustrating Selected Theories and Models. Hillsdale, New Jersey: Erlbaum Associates.
  • ..................... (1987b). The New Component Design Theory: Instructional Design for Courseware Authoring. Instructional Science p.16, 19 -34.
  • .................... (1988). Applying Component Display Theory to the Design of Courseware (Ed. Jonassen, D). Instructional Designs For Microcomputer Courseware. Hillsdale, New Jersey, p.61-95.
  • ................... (1994). Instructional Design Theory. (Ed. Twitchelll, D.). New Jersey:Educational Technology Publications, Englewood Cliffs.
  • .................. (2001). Components of Instruction toward a Theoretical Tool for Instructional Design. Instructional Science 29: 291–310. Özçelik, D. A. (1988). 3.-11. sınıf (9.-17. yaş) Öğrencilerinde Görülen Biçimiyle Kavram (söz dağarcığı) Gelişimi. Eskişehir :Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Özçelik, D. A. (1988). 3.-11. sınıf (9.-17. yaş) Öğrencilerinde Görülen Biçimiyle Kavram (söz dağarcığı) Gelişimi. Eskişehir :Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme. (Genişletişmiş Üçüncü Baskı). ÖSYM Yayınları 8.
  • Özgen, K. (2007). Ayrıntılama Kuramına Dayalı Bir Öğretimde Bellek Destekleyicilerin Öğrencilerin Başarılarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Paten, J.V., Chao, C.I. and Reigeluth, C.M. (1986). A Review of Strategies for Sequencing and Synthesizing Instruction. Review of Educational Research. v56, n4, p437-471
  • Reigeluth, C. M. (1983). Instructional Desing: What Is It and Why Is It?. Instructional Design Theories and Models. (Ed: C. M. Reigeluth.) Hillsdale, NJ: Lawrance Erlbaum Associates.
  • …………… (1987). Instructional Theories in Action, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • ……………. (1999). Instructional-Design Theories and Model, (Vol.2). New Jersey, USA: Lawrance Erlbaum Associates Publishers,.
  • Robins, A., Rountree, J. and Rountree, N.(2003), Learning and teaching programming: A review and discussion, Computer Science Education, Cilt: 13, Sayı: 2, 137-172.
  • Rogalski, J., Samurcay, R. (1990). Acquisition of Programming Knowledge and Skills,. In Hoc, J.-M(ed.) Psychology of Programming, London, Academic Press,.
  • Senemoğlu, N. (2001). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim; Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Spot Matbacılık.
  • Tüzün, H. (2007). Programlama 2.0: Programlama Eğitiminde Yenilikçi İnternet Teknolojilerinin Kullanılması, Akademik Bilişim 2007, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya .
  • Winslow, L.E. (1996), Programming pedagogy-a psychological overview, ACM SIGCSE Bulletin, Cilt: 28, Sayı: 3, , 17-22.
  • Yalın, H. İ., (1999). Eğitim Teknolojisi: Öğretim Tasarımı. Ankara: Pegem Yayınları.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selami Eryılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eryılmaz, S. (2010). WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2), 100-127.
AMA Eryılmaz S. WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Eylül 2010;(2):100-127.
Chicago Eryılmaz, Selami. “WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Eylül 2010): 100-127.
EndNote Eryılmaz S (01 Eylül 2010) WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 100–127.
IEEE S. Eryılmaz, “WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, ss. 100–127, Eylül 2010.
ISNAD Eryılmaz, Selami. “WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (Eylül 2010), 100-127.
JAMA Eryılmaz S. WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010;:100–127.
MLA Eryılmaz, Selami. “WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2010, ss. 100-27.
Vancouver Eryılmaz S. WEB ORTAMINDA ÖGE GÖSTERİM KURAMINA GÖRE TASARLANAN KAVRAM ÖĞRETİMİNİN UYGULAMASI: PROGRAMLAMADA DİZİ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010(2):100-27.