Bu araştırmada, turizm işletmelerinin krizlerden etkilenme durumları tespit edilerek, turizm işletmelerinin kriz dönemlerinde uyguladıkları pazarlama stratejileri belirlemeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren turizm işletmelerinden 3, 4 ve 5 yıldızlı oteller ile A, AG, B ve C grubu seyahat acentaları yöneticilerinin görüşleri araştırmaya dahil edilerek 364 işletme yöneticisin görüşleri değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Anova ve ttestine tabi tutulmuştur. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, ankete katılan işletme yöneticilerinden çoğu krizlerden etkilendiklerini belirtmişlerdir. Ancak, uyguladıkları pazarlama stratejileri önem derecesine göre değerlendirildiğinde; araştırmaya katılan işletmeleri büyüme stratejilerine yönelik yönetici görüşleri büyük oranda yoğun büyüme stratejisi üzerinde, ikinci olarak çeşitlenerek büyüme stratejisi üzerinde, en az oranda ise, tamamlayıcı büyüme stratejisi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Sonuç itibariyle, yöneticilerin kriz dönemlerine ilişkin uyguladıkları pazarlama stratejileri ilerleme yönünde değil, mevcut durumu korumaya yönelik stratejileri tercih etmektedirler
This study aims at finding out the marketing strategies conducted in crises and to determine the level of effect that crises caused. For this purpose, A, AG, B and C group travel agencies and 3, 4, 5 star hotels operating in Marmara region, where tourism establishments are dense, were included in the survey and the managers of these establishments, in total 364, were interviewed. Data obtained were analyzed through frequency, percentage, mean, Anova and t-test. The statistical analyses showed that most of the managers participating the survey stated that they were affected by the crises. When the strategies they applied were assess in terms of the level of importance, managers’ opinion on intensified growth strategies ranked the first, secondly diversified growth and the least, complimentary growth strategies. As a conclusion, crisis strategies conducted by the managers were not improve–oriented but keeping the actual position
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 1 |