Bilgi, teknoloji ve değişimin yoğun olarak yaşandığı günümüz otel işletmelerinde, çalışanların işlerine en çabuk ve en verimli şekilde uyum sağlamaları artık vazgeçilmez bir unsurdur. Otel işletmeleri, yeni işe aldıkları ya da görev alanını değiştirdikleri işgörenin, yeni görevine, yeni çalışma ortamına, yeni iş arkadaşlarına, yeni bir işletme kültürüne ve yeni yöneticilerine uyum sağlamaları amacı ile çeşitli işe alıştırma oryantasyon programları uygulamaktadırlar. İşletmelerde uygulanan işe alıştırma eğitiminin amacı, işgörenlerin iş tatminini, iş başarısını, dolayısıyla işletmenin performansını arttırmaktır. Bu bilgiler ışığında çalışmada, otel işletmelerinde çalışan işgörenlere uygulanmış olan işe alıştırma eğitimi ile işgören performansı arasındaki ilişkinin varlığının ampirik olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kazakistan’da Almatı şehrinde bulunan dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan işgörenler üzerinde işe alıştırma eğitimi anketi uygulanmıştır. İşe alıştırma ve işgören performansı arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek için, Pearson Korelasyon analizine başvurulmuştur. Yapılan Korelasyon analizi sonucunda işe alıştırma değişkeni ile isgörenlerin performansı arasında pozitif yönde r=0,605 bir ilişki tespit edilmiştir. Determinasyon katsayısı ise r2=%36 dır. Dolayısı ile, diğer değişkenler sabit kalmak koşulu ile iş gücü performansındaki değişimin %36’sı işe alıştırma eğitiminden kaynaklandığı söylenebilir. Buradan hareketle işe alıştırma eğitiminin işgören performansını olumlu etkilediğini söylemek mümkündür
In the period of crossing knowledge and speed, the adaptation of hotel staff to their business is a non-rejectable point. The administration of the hotel, apply different orientation training programmes for new comers or employees, who switched to the other departments, in order to cooperate with a new job, new atmosphere, new staff, new business culture and a new administrator. The aim of the orientation training program is the job satisfaction of the employee, the progress of the job, consequently the increase of the performance at the enterprises. From these research perspectives, it is aimed to evaluate empirically the existence of the relationship between orientation training program and employee performance. Orientation training program questionnaire was applied to employees at four and five stars hotels in Almaty city in Kazakhstan. In order to highlight the relationship of orientation training program and employee performance, Pearson Correlation analysis was made. After having support from the data gathered by Correlation analysis, the results indicate the positive relationship r=0.605 of orientation training program and employee performance. Determination scale is r= 36% . Consequently, 36% of the positive change of employee performance depends on orientation training program. Therefore, it is possible to state the positive effect of orientation training program on employee performance
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 1 |