Turizm işletmelerinin ve sektörün geleceği açısından büyük önem taşıyan, özellikle yükseköğretim düzeyindeki eğitim kurumları başta olmak üzere, turizm eğitimi verilen tüm kurumlarda, öğrencilerin turizm işletmelerinde yapmakla zorunlu oldukları stajları süresince, çeşitli sorunlarla karşılaştıkları bilinmektedir. Bu sorunların büyük bir bölümü, işletmelerin öğrenciye staj süresince sundukları olanakların ücret, barınma, sigorta imkanı, hizmet içi eğitim vb. gibi kısıtlı olmasından kaynaklandığı gibi, eğitim kurumlarının yanlış yerde kurulmaları, ders programlarının uygun olmayışı vb. gibi sorunlardan da kaynaklanabilmektedir. Nitekim Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi’nde turizm eğitimi alan öğrencilerin, turizm işletmelerinde yapmış oldukları stajlardan memnun olma düzeyleri, stajın onların mesleki gelişimine katkısı ve okulda almış oldukları mesleki eğitimin staj süresince işe yönelik olarak kendilerine sağladığı katkıların ne olduğuna ilişkin, öğrenci değerlendirmelerine yer verilen bu araştırmanın sonuçları da, bu sorunların varlığını ortaya koymaktadır. Bu yetersizliklerin kaynağına ve çözümüne ilişkin önerilerinde geliştirildiği bu çalışmada ayrıca turizm eğitimi ve stajın mesleki açıdan önemine değinilmiştir. Öğrencilerin turizm işletmelerinde yapmış oldukları stajları değerlendirmelerine ilişkin görüşlerinin alınmasında anket tekniği kullanılmıştır
It is known that the students especially in the undergraduate level, who are important for the future of the touristic companies and the tourism industry, have very significant problems during their training programs. Most of the problems result from the limitations of the benefits such as salary, insurance and accommodation and other physical possibilities supplied by the companies to the trainee and wrong choices related with the location of the educational institutions, being unsuitable course programs and so on. As a matter of the fact that the result of this research includes a study on the state of being pleasure of the trainees from Gazi University Commerce and Tourism Education Faculty, related with the training program and the benefits of the training program according the professional developments of them and also the determination of benefits according to the education in the school on the preparatory as a work experience get into the existence of such problems. In addition to the proposal about the main reason and the solutions developed in this study, the importance of the education of tourism and the importance of the preparatory were mentioned. Questionnaire method is used in data collection about evaluations of the students towards industrial training in tourism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 1 |