Günümüzde turizm faaliyetine katılan kişi sayısı artarken, buna paralel olarak turizm çeşitliliği de artmaktadır. Termal turizm, golf turizmi, inanç turizmi, yat turizmi, yayla turizmi gibi. .Seçilen turizm çeşidi kapsamında, beklentiler arttıkça tercih edilebilecek turizm merkezleri de önem kazanmaktadır. Özellikle, deniz-güneş-kum turizmi için ülkemize gelmeyi düşünen turistlerin, bu ihtiyaçlarını karşılayabilecek birçok turizm merkezi bulunmaktadır. Turistlerin, kendilerine en uygun turizm merkezini seçmesi oldukça zordur. Bu çalışmada, turizm merkezi seçimi sorununa Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı AHY ile bir çözüm önerisi sunulmuştur. Önerilen bu yaklaşımda, objektif ve sübjektif kriterler birlikte değerlendirmeye alınmıştır
Nowadays when the number of the people who participate tourism activities is increasing, tourism variation is also increasing, paralel to this. Like thermal tourism, golf tourism, belief tourism, yacht tourism, high plateau tourism. İn implicit of selected tourism assortment when expectations are increasing, tourism centers are getting importance. Especially, tourists who want to come to our country for sea-sun-sand to meet their needs there are a lot of tourism centers. It is difficult that the tourists select suitable places for themselves. In this study,a solution proposal was offered to problemof tourism centers selection through Analytic Hierarchy Process AHP . In the offered approaching objective and subjective criteria were appraised together
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 2 |