Bu çalışmada otel işletmelerinde çalışan personelin katılmalı yönetim uygulamaları hakkındaki görüşlerinin öğrenilmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede toplam kalite yönetimine bakışta eğitimin rolü araştırılmıştır. Çalışmaya Ankara’da faaliyet gösteren altı adet beş yıldızlı ve onüç adet dört yıldızlı otel işletmesinde çalışan toplam 356 işgören ve yönetici katılmıştır. Araştırmaya katılanlardan veriler standart bir soru kağıdı kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler χ² testine tabi tutularak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin eğitim durumları ile katılmalı yönetime bakışları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur
This study is aimed to understand the ideas of hotel employees about the democratic management activities. In this perspective, the role of the education of employees over the implementation of quality management was researched. The six hotels with five stars and thirteen hotels with four stars and their 356 employees were taken in this study. The data was gathered by using a questionnaire and analyzed by chi square test. The significant correlation was found between the education level of employees and their democratic management perspective according to results of analyze
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 2 |