The aim of this study is to investigate the place of the creative tourism in creative economy and its importance in Turkey by exploring the concept of “creative economy” its activities and creative industries. In this respect, it aimed to reveal the relations between the creative industries and tourism. Secondary data used in the study. According to the results, it determined that the academic studies about creative tourism in Turkey are limited, the activities that can be subject to creative tourism in the sector are insufficient and finally, the concept of creative tourism is not included in plans and politics related to the development of tourism sector. Thus, it can be said that the importance given to the creative tourism and relations between creative tourism and creative sectors are insufficient
Bu çalışmanın amacı; “yaratıcı ekonomi” kavramını, faaliyetlerini ve yaratıcı sektörleri araştırarak, Türkiye’de yaratıcı turizmin, yaratıcı ekonomideki yerini ve önemini ele almaktır. Bu sayede yaratıcı sektörler ile turizm arasındaki ilişkilerin belirlenmesi hedeflenmektedir. Çalışmada ikincil veriler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye’de yaratıcı turizm hakkında yapılan akademik çalışmaların sınırlı olduğu, sektörde yaratıcı turizm faaliyetleriyle ilgili çalışmaların yetersiz olduğu ve son olarak, turizm sektörünün gelişimiyle ilgili plan ve politikalarda, yaratıcı turizm kavramının yer almadığı tespit edilmiştir. Böylece, Türkiye turizmi açısından, yaratıcı turizm kavramına verilen önemin ve yaratıcı sektörler ile yaratıcı turizm arasındaki ilişkilerin yeterli olmadığı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 1 |