Kişilere ad verme, hemen her toplumda önem atfedilen bir meseledir. Türkiye’de son yıllarda, toplumun her kesiminde çocuklara çift ad, az örneği olmakla birlikte üçlü ad verme eğilimi
gözlenmektedir. Bu çalışma kapsamında, “çoklu ad” olarak ifade edilen kişi adları değerlendirilmiştir. Çoklu ad verme eğiliminin bilinen nedenleri dışında, ortaya çıkan diğer gerekçelerini çoklu ad verme eğilimleri ışığında belirlemek hedeflenmiştir. Veri tabanı olarak Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nin değişik fakültelerinde, yüksekokullarında eğitim alan öğrencilerine anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 Paket Programı’ndan yararlanılmıştır. Araştırmada kız ve erkek öğrencilerin sayısı neredeyse birbirine yakın olduğundan çoklu ad koyma yönündeki eğilimin her iki cinsiyete sahip çocuklarda eşit olduğu görülmüştür. Çalışmadan, geçmişte örnekleri görülen geleneksel çoklu ad verme eğiliminin günümüzde daha ziyade farklı ve ayrıcalıklı olma isteği doğrultusunda özgün adlar vermek suretiyle arttığı ortaya çıkmıştır. Çıkarılan en önemli sonuç, öğrencilerin çoğunluğunun çoklu ad taşımaktan duydukları memnuniyeti ve ileride de kendi çocuklarına çoklu ad verme yönünde tercihte bulunacaklarını belirtmiş olmalarıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 25 |
Açık Erişim Politikası