BibTex RIS Kaynak Göster

THE ECONOMIC CHARACTERISTICS OF FOOD PRODUCTS AND BEVERAGES INDUSTRY

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 3, 17 - 70, 01.12.2012

Öz

At the requirement list, provision for food and beverage comes first as a basic
and indispensable need. The food and beverage industry can be seen as the mark of
essential source of nutrition. Around the world, it is the food and beverage industry
that has been the basis of economic development. The food and beverage industry
with backward and forward affiliations is a sector providing for dynamisms of
economic development.
The food and beverage industry is a sub-sector of manufacturing industry.
Economic performance is measured by the development in manufacturing industry.
In this study, it is a finding thatinvestment demands and capacity enlargement in the
manufacturing industry did not increase at the expected level. In turn, such fact
indicates that the external dependency of Turkish economy, which has a high score,
would highly likely increase.
When it is thought with increasing demand for food in the world, it may be
claimed that a food and beverage industry with a capacity of producing goods at
international standards can be the steam engine of the economy.
According to the 2011 Household Budget Research by TÜİK, across the
country the highest score (25,8 %) belongs to housing and renting within the
composition of household expenditure, the food and non-alcoholic drinks gets 20,7%
of household budget , while health expenditure 1,9 % and education 2%.

GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 3, 17 - 70, 01.12.2012

Öz

İhtiyaçların sıralamasında gıda ve içecek ihtiyacı, temel ve vazgeçilmez ihtiyaçların başında gelir. Hayatı öneme haiz beslenmenin kaynağı gıda ve içecek sektörüyle kendini gösterir. Bütün dünyada ekonomik kalkınmaya gıda içecek sektörü kaynaklık etmiştir. Gıda ve içecek sanayi geriye ve ileriye bağlantısıyla ekonomik gelişmenin dinamizmini sağlayan bir sektördür. Gıda ve içecek sektörü imalat sanayinin bir alt sektörüdür. Ancak, ekonominin performansı imalat sanayindeki gelişme ile ölçülür. İncelenen dönemde imalat sanayinde yatırım talebi ve kapasitesinin olması gereken oranda artmadığı tespiti yapılmıştır. İmalat sanayinde yatırım talebin ve kapasitenin genişlememesi, dışa bağımlılığı yüksek olan Türkiye ekonomisinde bu bağımlılığın daha da artacağına işaret etmektedir.Dünyanın artan gıda ihtiyacı ile birlikte düşünüldüğünde, uluslararası standartlara uygun ürünler üretme kapasitesine sahip bir gıda ve içecek sanayinin ekonominin lokomotif sektörlerinden biri olabileceğini ifade edebiliriz.Gıda sektöründe firma sayısının yüksek oluşu, sektörde daha yüksek bir rekabetin olduğunun göstergesidir.TÜİK, 2011 Hanehalkı Bütçe Araştırması’ndan elde edilen sonuçlara göre; Türkiye genelinde hane halklarınıntüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı %25,8 oranıyla konut ve kira harcamalarıalırken, harcamaların %20,7’si gıda ve alkolsüz içeceklerden oluşmaktadır. Türkiye genelinde yapılanharcamalar içinde sağlık harcamalarına %1,9 ve eğitim hizmetleri harcamalarına ise % 2 oranında payayrılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43SP99HP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fetullah Akın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akın, F. (2012). GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 17-70.
AMA Akın F. GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2012;14(3):17-70.
Chicago Akın, Fetullah. “GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, sy. 3 (Aralık 2012): 17-70.
EndNote Akın F (01 Aralık 2012) GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 3 17–70.
IEEE F. Akın, “GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 3, ss. 17–70, 2012.
ISNAD Akın, Fetullah. “GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/3 (Aralık 2012), 17-70.
JAMA Akın F. GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;14:17–70.
MLA Akın, Fetullah. “GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 3, 2012, ss. 17-70.
Vancouver Akın F. GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK SANAYİNİN EKONOMİK ÖZELLİKLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;14(3):17-70.