Turkey’s local government system is based on small municipalities. One of
the important problems of small municipalities is lack of qualified personnel.
The aim of this study is to determine the training need of local government
personnel in Aydın Province and its towns where populations are over 10.000
(Nazilli, Söke, Đncirliova, Germencik, Didim, Kuşadası).
Like the other side of life, education is important for public personnel.
Education affects on effectiveness and quality of public service. In this sense,
particularly to adopt recent structural and functional transformation in public
administration, public personnel training issue gained importance. Therefore,,
contemporary education system, institutions and education programs are
necessary for public personnel.
According to results of the study training need of local personnel is high and
related with this problem there are some problems such as low efficiency,
motivation and management. The basic reasons of these problems are nonexistence
of training department, regular training facilities, and trainingemployment
relationships in these local governments. Legal legislations,
management, accounting and information technologies are the main training
needs of personnel. Regular training plays very important role to cope with
these problems.
training local government personnel human resources management.
Ülkemizde yerel yönetim sisteminin temelini küçük belediyeler oluşturmaktadır. Küçük belediyelerin en önemli sorunlarından biri nitelikli personel bulma konusunda güçlük çekmeleridir. Bu çalışmanın konusu, bu sorununun boyutlarını Aydın il merkezi ve nüfusu 10 bini geçen ilçe belediyelerinde (Nazilli, Söke, İncirliova, Germencik, Didim, Kuşadası) ortaya koymak, belediyelerde çalışan personelin eğitim ihtiyacını belirlemektir.Eğitim, hayatın her alanında önemli olduğu gibi, kamu hizmetlerini sunan personel için, kamu hizmetinin verimi ve kalitesi üzerinde de önemli bir etkiye sahiptir. Bu anlamda özellikle son yıllarda kamu yönetimi alanında meydana gelen yapısal ve işlevsel dönüşümlere uyum sağlayabilmesi için kamu personelinin yaptıkları işle ilgili olarak eğitim almaları önemlidir. Kamu personelinin hizmetle ilgili olarak güncel eğitimi almış olması ve bunu sağlayacak kurumların, eğitim programlarının olması gerekmektedir. Bunu sağlamanın başlıca yolu ise, hizmet öncesi ve özellikle de hizmet içi eğitimdir.Adı geçen belediyelerde yapılan anketin sonuçlarına göre, belediye personelinin eğitim yüksektir ve bununla bağlantılı olarak hizmet sunumunda verim düşüklüğü, motivasyon azlığı, yönetim sorunları ortaya çıkmaktadır. Bunun başlıca nedenleri ise, belediyelerde eğitim biriminin olmaması, düzenli hizmet içi eğitimin yapılmaması; eğitim-istihdam ilişkisinin kurulamamış olmasıdır. Çalışanların eğitim ihtiyacının ortaya çıktığı alanların başında mevzuat, yönetim, hesap işleri, bilgisayar kullanımı gelmektedir. Personele göre bu sorunların ortadan kaldırılmasında düzenli eğitim faaliyetinin önemi büyüktür.
hizmet içi eğitim yerel yönetim personeli insan kaynakları yönetimi
Diğer ID | JA88PN69KK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 3 |