For the çuality of education the accounting edıtcation program is as
important as edıtcation techniques, facilities and physical opportunities. There
is no douht that the accounting education programs and credits affect the
quality of education positively. The adequacy of the accounting education is
relative. So the adecjuacy can be measured according to International
Accounting Education Standards or credits of education programs and the
number of accounting lessons. Because of the accounting education program
and curriculum, the credits of the lessons even tlıey are declared in the same
name are not Standard and the duration of convergence about the European
Union Socrates Program is nearly fınished in ali universities in Tıırkey, we
examined statically in both way.
in the jirst part of the study, International Accounting Education Standards,
European Union Amendments and American Accounting Education
Community's Amendments are examined. in the second part, the accounting
lessons in the Business Administrative department in Turkish universities. The
adecjuacy of accounting education is examined both in public and private
universities and eınpirically tested.
Accounting education education programs accounting education standards.
Muhasebe derslerinin eğitim programları içerisindeki sayısı ve kredisi, derslerin içeriği, modern eğitim araç gereçlerinin kullanımı, eğitim kurumlarının fiziki imkanları gibi unsurlarının yanı sıra eğitim kalitesine etki eden temel faktörlerden önemli olanlarıdır. Dolayısıyla bu derslerin kredisinin ve sayısının yeterli olması, eğitim kalitesine olumlu etki ettiği tartışma götürmemektedir. Yeterliğin ölçülmesi ise Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları baz alınarak yapılabileceği gibi, ortalama ders kredisi ve ortalama muhasebe dersi sayısı esas alınarak da yapılabilir. Türkiye’de üniversiteler arasında, aynı muhasebe derslerinin okutulmaması, aynı başlıktaki ve içerikteki derslerin kredisi ve sayısı için bir standart uygulamanın olmaması, diğer taraftan Erasmus, Socrates vb akreditasyon çalışmalarının tüm üniversitelerde tamamlanmamış olması, istatistiki analizi her iki açıdan yapmamızı gerekli kılmıştır.Çalışmanın ilk kısmında Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartlarının getirdikleri, Avrupa Birliği ve ABD’deki muhasebe eğitimi alanındaki çalışmalar açıklanmıştır. Çalışmanın ikinci kısmında ise ülkemizdeki üniversitelerin İşletme Bölümü ders programlarında yer alan Muhasebe derslerinin ortalama kredileri ve ortalama ders sayılıları açısından Devlet Üniversitelerinin ve Vakıf Üniversitelerinin değerlendirilmesi yapılmıştır.
Muhasebe eğitimi eğitim programlan muhasebe eğitim standartları.
Diğer ID | JA87GB28YK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1 |