Kısa bir geçmişe sahip olmakla beraber, cep telefonu bugün artık yediden yetmişe toplumun her kesimi tarafından ihtiyaç olarak değerlendirilmekte ve kullanılmaktadır. Cep telefonu sektöründe meydana gelen gelişmelerin etkilerinin saptanması ve bu bağlamda ortaya çıkabilecek risklerin minimum düzeye indirilmesi, diğer yandan elde edilecek faydanın maksimum düzeye çıkarılması sektörel politikaların oluşturulmasını gerektirmektedir. Bu çok önemli etkinliğin yerine getirilmesinde mevcut durumu saptamaya yönelik saha çalışmalarının önemi büyüktür. Dünyadaki gelişmelere paralel olarak Türkiye’de de cep telefonu kullanımının büyük bir hızla yaygınlaşması, yapılan çalışmalarla ortaya konulmaktadır.Bilinçli bir tüketici grubunu oluşturan üniversite öğrencilerinin cep telefonu kullanırken kontörlü veya faturalı hat tercihini etkileyen demografik, sosyal ve ekonomik faktörlerin neler olduğunun ve bu faktörlerin sözkonusu tercih olasılığını hangi yönde ve ne kadar etkilediğinin belirlenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için Atatürk Üniversitesi öğrencilerine uygulanan ve değerlendirmeye alınan 774 anketten elde edilen yatay kesit verilerine dayalı olarak ikili tercih modellerinden logit model tahmin edilmiştir. En yüksek olabilirlik yöntemi ile elde edilen tahmin sonuçlarının önsel beklentilerle uyumlu ve istatistik bakımından anlamlı olduğu tespit edilmiştir.
Diğer ID | JA93ZS69ZF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 2 |