Bu çalışmada işletmede çalışanlar arasında farklı kültürel kökler sebebiyle yaşanması muhtemel çatışmalar konu edilmiştir. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kültürel bir gruplaşma olarak hemşehricilik olgusu açıklanmaktadır. İkinci bölümde hemşehriciliğin iş dünyasındaki olası etkilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Üçüncü bölümde kültürel farklılıkların ve hemşehriciliğin çatışmalardaki rolü tartışılmakta ve son kısımda örgütsel açıdan farklı hemşehri grupları arasında ortaya çıkabilecek çatışmaları analiz etmeye yönelik olarak bir uygulamaya yer verilmekte ve elde edilen bulgular yorumlanmaktadır. Araştırmada hemşehriciliğin ve kültürel farklılıkların örgütsel çatışmalardaki rolüne ilişkin belirlenmiş hipotezler test edilmiştir. Bunlar sonucunda kişilerin olumsuz ve küçümseyici tavırlara maruz kalmaları, şive farklılıkları, dini inanışlardaki anlayış farklılıkları ve görgü kurallarına yaklaşımları çatışmalar ile ilişkili bulunmuştur. Bununla birlikte çatışmaların daha çok toplumsal kültürle ilişkili olduğu yönünde görüş belirlenmiştir. Bireylerin eğitim durumları arasındaki farklılıklar da çatışmalar açısından önemli bir bulgu olarak görülmüştür. Çalışanlar arasında daha çok kurumun amaçları hakkındaki farklı düşünceler, çatışmalar açısından bir diğer unsur olarak ortaya konulmuştur. Çalışmada ayrıca çalışanların, çatışmaların çözümüne yönelik olarak öngördükleri stratejiler ve çözüm yolları belirlenmiştir. Sonuç olarak yöneticilerin işletmelerde farklı kültürel köklerden kaynaklanan çatışmaların çözümünde yararlanabilecekleri bir değerlendirme ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Çatışma çatışma yönetini kültür kültürel kökler hemşehricilik
Conflict conflict management culture cultural roots clientelistic relationhkips
Diğer ID | JA28EM82ZT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 1 |