BibTex RIS Cite
Year 2004, Volume: 6 Issue: 2, 13 - 24, 01.12.2004

Abstract

This study aims at measuring both attitudes of the managers towards human relations issues and the perceptions of subordinates regarding the managers' attitudes, and elaborating the dijferences between the attitudes of managers and perceptions of subordinates and also as regards the units, certain attitude criteria and the demographic features.The resolutions are derived from answers of the returned papers of the 74 managers and 316 subordinates. The SPSS ll.Ofor Windows Statisti-cal Package Programme was used in the analysis of the data collected through the answers to survey and the reliability analysis, freauency dist-ribution, means, hypothesis tests, independent samples t test, paired samp-les t test, variance analysis and correlation analysis techniaues are utili-zed in interpreting the results.The results reveal that the managers grade themselves "positive " whi-le the subordinates' perceptions varyfrom "indijferent to positive". Whi-le the managers degree themselves "the most positive " in "consistency -imperturbability", "şelf- confidence I reliability" and "just-dealing" cri­teria; the subordinates evaluate the managers the most positively about "orientation towards a goal". The "Management Style" criterion was the one that the evaluation of the managers and subordinates are the most pa­ralel. Accordingly, the managers are neither authoritarian neither free re-ign in the attitude in general.

T.C. MERKEZ BANKASI'NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR

Year 2004, Volume: 6 Issue: 2, 13 - 24, 01.12.2004

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA97YR77EZ
Journal Section Articles
Authors

Emsal Güngör This is me

Murat Atan This is me

Publication Date December 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Güngör, E., & Atan, M. (2004). T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 13-24.
AMA Güngör E, Atan M. T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 2004;6(2):13-24.
Chicago Güngör, Emsal, and Murat Atan. “T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, no. 2 (December 2004): 13-24.
EndNote Güngör E, Atan M (December 1, 2004) T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 2 13–24.
IEEE E. Güngör and M. Atan, “T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 13–24, 2004.
ISNAD Güngör, Emsal - Atan, Murat. “T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/2 (December 2004), 13-24.
JAMA Güngör E, Atan M. T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;6:13–24.
MLA Güngör, Emsal and Murat Atan. “T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, 2004, pp. 13-24.
Vancouver Güngör E, Atan M. T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;6(2):13-24.