BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 2, 13 - 24, 01.12.2004

Öz

This study aims at measuring both attitudes of the managers towards human relations issues and the perceptions of subordinates regarding the managers' attitudes, and elaborating the dijferences between the attitudes of managers and perceptions of subordinates and also as regards the units, certain attitude criteria and the demographic features.The resolutions are derived from answers of the returned papers of the 74 managers and 316 subordinates. The SPSS ll.Ofor Windows Statisti-cal Package Programme was used in the analysis of the data collected through the answers to survey and the reliability analysis, freauency dist-ribution, means, hypothesis tests, independent samples t test, paired samp-les t test, variance analysis and correlation analysis techniaues are utili-zed in interpreting the results.The results reveal that the managers grade themselves "positive " whi-le the subordinates' perceptions varyfrom "indijferent to positive". Whi-le the managers degree themselves "the most positive " in "consistency -imperturbability", "şelf- confidence I reliability" and "just-dealing" cri­teria; the subordinates evaluate the managers the most positively about "orientation towards a goal". The "Management Style" criterion was the one that the evaluation of the managers and subordinates are the most pa­ralel. Accordingly, the managers are neither authoritarian neither free re-ign in the attitude in general.

T.C. MERKEZ BANKASI'NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 2, 13 - 24, 01.12.2004

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA97YR77EZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emsal Güngör Bu kişi benim

Murat Atan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güngör, E., & Atan, M. (2004). T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 13-24.
AMA Güngör E, Atan M. T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2004;6(2):13-24.
Chicago Güngör, Emsal, ve Murat Atan. “T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2004): 13-24.
EndNote Güngör E, Atan M (01 Aralık 2004) T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 2 13–24.
IEEE E. Güngör ve M. Atan, “T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 13–24, 2004.
ISNAD Güngör, Emsal - Atan, Murat. “T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/2 (Aralık 2004), 13-24.
JAMA Güngör E, Atan M. T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;6:13–24.
MLA Güngör, Emsal ve Murat Atan. “T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2004, ss. 13-24.
Vancouver Güngör E, Atan M. T.C. MERKEZ BANKASI’NDA YÖNETİCİLERİN İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ TUTUMLAR. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;6(2):13-24.