BibTex RIS Cite
Year 2004, Volume: 6 Issue: 1, 33 - 46, 01.06.2004

Abstract

Purchasing Power Parity Theory as a theory of determining the exchange rate or a Iong-run balance relationship has a significant role not only-for developed but also for developing countries which apply freely floating exchange rate system especially after 1980's. in this study, in the light of theoretical framevvork and literatüre review, absolute and relative purchasing power parity are tested by unit root and co-integration tests for the Turkish economy. Findings have shovvn that relative purchasing power parity is verifıed in the Iong-run for the US Dollar rate of Turkish Lira.

BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002

Year 2004, Volume: 6 Issue: 1, 33 - 46, 01.06.2004

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA47GY39TZ
Journal Section Articles
Authors

Erol Çakmak This is me

Sema Çınar This is me

Publication Date June 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Çakmak, E., & Çınar, S. (2004). BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 33-46.
AMA Çakmak E, Çınar S. BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. June 2004;6(1):33-46.
Chicago Çakmak, Erol, and Sema Çınar. “BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, no. 1 (June 2004): 33-46.
EndNote Çakmak E, Çınar S (June 1, 2004) BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 1 33–46.
IEEE E. Çakmak and S. Çınar, “BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 33–46, 2004.
ISNAD Çakmak, Erol - Çınar, Sema. “BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/1 (June 2004), 33-46.
JAMA Çakmak E, Çınar S. BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;6:33–46.
MLA Çakmak, Erol and Sema Çınar. “BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, 2004, pp. 33-46.
Vancouver Çakmak E, Çınar S. BANKACILIK SEKTÖRÜNDE TOPLAM HİZMET KALİTESİNİN SATINALMA GÜCÜ PARİTESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE BİR UYGULAMA: 1980-2002. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;6(1):33-46.