Bir
ülkenin ekonomik kalkınması ile büyümesinin, hızlandırılabilmesi ve sürdürülebilir
olması için girişimcilik potansiyeline sahip bireylerin etkin olarak iş
alanlarında yer alması büyük önem taşımaktadır. Girişimcilik potansiyelinin
ortaya çıkartılmasında en önemli unsurların başında eğitim gelmektedir. Üniversite öğrencileri sözü edilen
girişimcilik potansiyeline sahip olan bireylerden oluşmaktadır. Üniversite
öğrencilerinin girişimci olma süreci, girişimci olmaya karar verdiklerinde
başlar. Öğrencileri girişimciliğe teşvik etmek için, girişimciliği etkileyen
faktörleri ortaya çıkararak girişimcilik kararına nasıl ulaştığını anlamak
gerekir. Buna yönelik eğitimlerle öğrenciler girişimciliğe teşvik edilmeli ve
geleceğin girişimci adayları topluma kazandırılmalıdır. Bu çalışmada üniversite
öğrencilerinin demografik özellikleri ve girişimcilik niyetleri araştırılmaya
çalışılmıştır. Başarı ihtiyacı, kontrol odağı, algılanan destek, algılanan
engel gibi kişisel ve bağlamsal faktörler ile girişimciliğe yönelik tutum,
algılanan davranışsal kontrol ve kişisel normun girişimcilik niyetlerinin üzerindeki
etkisi önerilen bir Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) arayıcılığıyla incelenmiştir. Sonuç
olarak, girişimci adaylarına verilen girişimcilik eğitiminin arttırılması,
doğru yönlendirmelerle iş hayatına kazandırılması, daha çok devlet desteği ile
ekonomik yetersizliklerin giderilmesi ve bireylerin cesaretlendirilmesi önemli
bulgular olarak değerlendirilmiştir.
Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Girişimcilik Niyeti Planlı Davranış Teorisi Yapısal Eşitlik Modelleri)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |