In this study, students’ attitudes and behaviors towards brand name
choices in terms of clothing is analyzed at Tokat Gaziosmanpasa University. 253
students from different faculties and departments are questioned by a survey.
Students’ socio-economic and demographic characteristics are identified, their
attitude and behavior towards clothing are stated and their justifications thoughts
about the brands are tested according to the survey results. Some findings of the
study show that 53,3% of the students do not pay attention to the brand when
they are buying clothes and 86,1% of them care about quality rather than the
brand name
Bu çalışmada, Gaziosmanpaşa Üniversitesinde eğitim gören öğrencilerin marka giyim konusundaki tutum ve davranışları incelenmiştir. Çalışmada üniversitenin farklı fakülte ve bölümlerinde okuyan 253 öğrenci ile anket yapılmıştır. Bu anketlerden elde edilen sonuçlara göre öğrencilerinin sosyoekonomik ve demografik özellikleri tanımlanmış, giyim konusundaki tutum ve davranışları belirlenmiş ve markaya ilişkin yargı ve düşünceleri test edilmiştir. Araştırmada elde edilen bazı bulgular, öğrencilerin %53,3’ünün kıyafet satın alırken markalı olmasına dikkat etmedikleri, %86,1’inin markadan çok kaliteye önem verdiği şeklinde tespit edilmiştir.
Other ID | JA86GD76AH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 4 |