The objective of this study is to analyze consumers' goat cheese
consumption habits and factors that are effective in this habit in Kahramanmaras province.
For this purpose, 272 consumers selected with the proportional sampling method were
interviewed with face to face survey in the Kahramanmaraş province. The data obtained
from the survey were analyzed by using Chi-Square test of independence and one way
ANOVA test. At the purely descriptive level, approximately 37.1 percent of consumers in
this study claimed to consume goat cheese and the expenditure shares of goat cheese
consumption on total food consumption is 2.3 percent. According to results, consumer
income, number of family members and the benefits of goat cheese were found to be
statistically important factors on goat cheese consumption habits
Kahramanmaraş ili kent merkezinde yapılan bu çalışmada tüketicilerin
sosyoekonomik ve demografik özellikleri yanı sıra keçi peyniri tüketim alışkanlıkları ve
bu alışkanlıklarda etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla
Kahramanmaraş ili kent merkezinde oransal örnekleme yöntemiyle belirlenen 272
tüketici ile yüz yüze anket yapılmıştır. Anketlerden elde edilen verilere ki-kare
bağımsızlık testi ve tek yönlü Anova analizleri uygulanmıştır. Anket yapılan tüketicilerin
yaklaşık %37.1’i keçi peyniri tüketmekte ve keçi peyniri tüketim harcamalarının toplam
harcamalar içerisindeki oranı ise %2.3 olarak saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
tüketici geliri, ailedeki birey sayısı ve keçi peynirinin faydaları hakkında bilgi sahibi olma
durumu keçi eti tüketiminde istatistikî açıdan önemli bulunmuştur
Other ID | JA64KT59NZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 13 |