Kalite,
rekabet ortamın çok önemli bir unsurdur ve firmaya stratejik bir avantaj
sağlamaktadır. Bu konuda firmaların kendilerini mükemmelleştirmesi
gerekmektedir. Kaliteyi yükseltmenin yolu ise kalitesizliği önlemektir ve bunun
temelinde de değişiklik yatar. Bunun içinde birden bire değil sürekli gözlem
yaparak sistemi, süreci ve ürün kalitesini geliştirmek gerekmektedir. Ürün
kalitesini geliştirmek içinde istatistiksel kalite kontrol tekniklerinden
faydalanılır. İstatistiksel kalite kontrol” en az maliyetle, zamanında ve doğru
veri üretmektir. Bir üretim veya hizmet sürecinin olağan biçimde devam edip
etmediğinin istatistiksel tekniklerle kontrolü, olağan dışı bir durum varsa
bunun fark edilebilmesi ve nedenlerinin belirlenerek ortadan kaldırılmasıdır.
Bu çalışmada
bir havacılık ve uzay fabrikasında üretilen A400M Kargo tipi askeri uçağa ait
iskelet gövde parçasının bir yıllık üretim miktarından belirli bir örneklem
miktarı alınarak, hata oranları saptandı, hataların kaynağı bulunarak, mevcut
standartlara uyup uymadığı Minitap 17 programı kullanılarak belirlendi.
Üretimde yapılan hatalar sonucu ortaya çıkan hatalı ürün sayısının, alt ve üst
kontrol sınırları dâhilinde olup olmadığı, müşteri Spesifikasyon aralığına
uygunluğu değerlendirildi. Sonuçlar neticesinde çözüm önerisi geliştirildi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |