Research Article
BibTex RIS Cite

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi

Year 2021, Volume: 10 Issue: 2, 15 - 23, 08.10.2021

Abstract

Son zamanlarda çevreye olan ilgi ve doğaya dönüş popülaritesi artmaktadır. Bu bağlamda yenilenebilir alternatif enerji kaynaklarının önemi artmakta ve araştırmalar bu yönde olumlu olarak ilerlemektedir. Bu çalışmanın amacı da gençlerin bu konu hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi öğrencilerinin alternatif enerji kaynakları hakkındaki bilgi düzeyini ölçmek amaçlanmıştır. Çalışma yüz yüze anket tekniği ile yürütülmüştür. Öğrencilerin tümü ile anket yapmak hem zaman açısından hem de tüm öğrencilere ulaşmak zor olacağından fakülteye devam eden öğrencilerin %15’i (83 öğrenci) örnek hacmi oluşturmuştur. Sonuçlar arasında öğrencilerin %38.55’inin enerjiyi “Bir sistemin kendisi dışında etkinlik üretme yeteneği” olarak tanımladığı, en fazla bilinen alternatif enerji kaynağının ise güneş (%84) ve rüzgar (%80) enerjisi olarak sıraladıkları yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin neredeyse tamamı (%96.38) yenilenebilir enerji kaynakları konusunda toplum bilincinin artması yönünde kamu spotu ve reklam çalışmalarının yeterli olmadığını düşünmektedir.

References

  • Altın, V., 2002. Enerji. Bilim Teknik Dergisi ücretsiz eki-Yeni Ufuklara. 2-23. (Ocak 2002 sf.18).
  • Anonim, 2008. https://www.sciencelearn.org.nz/resources/1572-what-is-energy (Erişim tarihi: 20.10.2020)
  • Anonim, 2013. https://www.treia.org (Erişim tarihi: 02.12.2020)
  • Anonim, 2014. http://aekam.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/1191/alternatif-enerji-kaynagi-nedir (Erişim tarihi: 13.11.2020)
  • Anonim, 2020. https://enerji.mmo.org.tr/wp-content/uploads/2020/05/TurkiyeEnerjiSorunumuSunumu2020.pdf (Erişim tarihi: 20.10.2020)
  • Anonim, 2021. https://www.birgun.net/haber/enerji-tuketimimiz-disa-bagimli-331944 (Erişim tarihi: 14.02.2021)
  • Çabuk, B., Karacaoğlu, C., 2003. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36 (1-2). Ankara.
  • Çelik Kayapınar, F. ve Özdemir İ., 2016. Öğrencilerin enerji içeceği tüketim bilincinin ve alışkanlıklarının araştırılmasında bir meslek yüksekokulu örneği. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 15 (1), 1-12. DOI: 10.1501 / Ashd_0000000110
Year 2021, Volume: 10 Issue: 2, 15 - 23, 08.10.2021

Abstract

References

  • Altın, V., 2002. Enerji. Bilim Teknik Dergisi ücretsiz eki-Yeni Ufuklara. 2-23. (Ocak 2002 sf.18).
  • Anonim, 2008. https://www.sciencelearn.org.nz/resources/1572-what-is-energy (Erişim tarihi: 20.10.2020)
  • Anonim, 2013. https://www.treia.org (Erişim tarihi: 02.12.2020)
  • Anonim, 2014. http://aekam.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/1191/alternatif-enerji-kaynagi-nedir (Erişim tarihi: 13.11.2020)
  • Anonim, 2020. https://enerji.mmo.org.tr/wp-content/uploads/2020/05/TurkiyeEnerjiSorunumuSunumu2020.pdf (Erişim tarihi: 20.10.2020)
  • Anonim, 2021. https://www.birgun.net/haber/enerji-tuketimimiz-disa-bagimli-331944 (Erişim tarihi: 14.02.2021)
  • Çabuk, B., Karacaoğlu, C., 2003. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36 (1-2). Ankara.
  • Çelik Kayapınar, F. ve Özdemir İ., 2016. Öğrencilerin enerji içeceği tüketim bilincinin ve alışkanlıklarının araştırılmasında bir meslek yüksekokulu örneği. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 15 (1), 1-12. DOI: 10.1501 / Ashd_0000000110
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Agricultural, Veterinary and Food Sciences
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Bilge Gözener

Esra Kaplan 0000-0002-4423-7291

Early Pub Date September 2, 2021
Publication Date October 8, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Gözener, B., & Kaplan, E. (2021). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 10(2), 15-23.
AMA Gözener B, Kaplan E. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi. GBAD. October 2021;10(2):15-23.
Chicago Gözener, Bilge, and Esra Kaplan. “Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 10, no. 2 (October 2021): 15-23.
EndNote Gözener B, Kaplan E (October 1, 2021) Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 10 2 15–23.
IEEE B. Gözener and E. Kaplan, “Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi”, GBAD, vol. 10, no. 2, pp. 15–23, 2021.
ISNAD Gözener, Bilge - Kaplan, Esra. “Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 10/2 (October 2021), 15-23.
JAMA Gözener B, Kaplan E. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi. GBAD. 2021;10:15–23.
MLA Gözener, Bilge and Esra Kaplan. “Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, vol. 10, no. 2, 2021, pp. 15-23.
Vancouver Gözener B, Kaplan E. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi. GBAD. 2021;10(2):15-23.