Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Enerji Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeyi
Year 2021,
Volume: 10 Issue: 2, 15 - 23, 08.10.2021
Bilge Gözener
,
Esra Kaplan
Abstract
Son zamanlarda çevreye olan ilgi ve doğaya dönüş popülaritesi artmaktadır. Bu bağlamda yenilenebilir alternatif enerji kaynaklarının önemi artmakta ve araştırmalar bu yönde olumlu olarak ilerlemektedir. Bu çalışmanın amacı da gençlerin bu konu hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi öğrencilerinin alternatif enerji kaynakları hakkındaki bilgi düzeyini ölçmek amaçlanmıştır. Çalışma yüz yüze anket tekniği ile yürütülmüştür. Öğrencilerin tümü ile anket yapmak hem zaman açısından hem de tüm öğrencilere ulaşmak zor olacağından fakülteye devam eden öğrencilerin %15’i (83 öğrenci) örnek hacmi oluşturmuştur. Sonuçlar arasında öğrencilerin %38.55’inin enerjiyi “Bir sistemin kendisi dışında etkinlik üretme yeteneği” olarak tanımladığı, en fazla bilinen alternatif enerji kaynağının ise güneş (%84) ve rüzgar (%80) enerjisi olarak sıraladıkları yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin neredeyse tamamı (%96.38) yenilenebilir enerji kaynakları konusunda toplum bilincinin artması yönünde kamu spotu ve reklam çalışmalarının yeterli olmadığını düşünmektedir.
References
- Altın, V., 2002. Enerji. Bilim Teknik Dergisi ücretsiz eki-Yeni Ufuklara. 2-23. (Ocak 2002 sf.18).
- Anonim, 2008. https://www.sciencelearn.org.nz/resources/1572-what-is-energy (Erişim tarihi: 20.10.2020)
- Anonim, 2013. https://www.treia.org (Erişim tarihi: 02.12.2020)
- Anonim, 2014. http://aekam.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/1191/alternatif-enerji-kaynagi-nedir (Erişim tarihi: 13.11.2020)
- Anonim, 2020. https://enerji.mmo.org.tr/wp-content/uploads/2020/05/TurkiyeEnerjiSorunumuSunumu2020.pdf (Erişim tarihi: 20.10.2020)
- Anonim, 2021. https://www.birgun.net/haber/enerji-tuketimimiz-disa-bagimli-331944 (Erişim tarihi: 14.02.2021)
- Çabuk, B., Karacaoğlu, C., 2003. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36 (1-2). Ankara.
- Çelik Kayapınar, F. ve Özdemir İ., 2016. Öğrencilerin enerji içeceği tüketim bilincinin ve alışkanlıklarının araştırılmasında bir meslek yüksekokulu örneği. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 15 (1), 1-12. DOI: 10.1501 / Ashd_0000000110
Year 2021,
Volume: 10 Issue: 2, 15 - 23, 08.10.2021
Bilge Gözener
,
Esra Kaplan
References
- Altın, V., 2002. Enerji. Bilim Teknik Dergisi ücretsiz eki-Yeni Ufuklara. 2-23. (Ocak 2002 sf.18).
- Anonim, 2008. https://www.sciencelearn.org.nz/resources/1572-what-is-energy (Erişim tarihi: 20.10.2020)
- Anonim, 2013. https://www.treia.org (Erişim tarihi: 02.12.2020)
- Anonim, 2014. http://aekam.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/1191/alternatif-enerji-kaynagi-nedir (Erişim tarihi: 13.11.2020)
- Anonim, 2020. https://enerji.mmo.org.tr/wp-content/uploads/2020/05/TurkiyeEnerjiSorunumuSunumu2020.pdf (Erişim tarihi: 20.10.2020)
- Anonim, 2021. https://www.birgun.net/haber/enerji-tuketimimiz-disa-bagimli-331944 (Erişim tarihi: 14.02.2021)
- Çabuk, B., Karacaoğlu, C., 2003. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36 (1-2). Ankara.
- Çelik Kayapınar, F. ve Özdemir İ., 2016. Öğrencilerin enerji içeceği tüketim bilincinin ve alışkanlıklarının araştırılmasında bir meslek yüksekokulu örneği. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 15 (1), 1-12. DOI: 10.1501 / Ashd_0000000110